تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 13:37
کد خبر : 59508

صادارت راهی برای افزایش ارزش پول ملی

صادارت راهی برای افزایش ارزش پول ملی

کاهش صادرات ۵ میلیاردی به زیر ۱۰۰ میلیون دلار به ترکمنستان علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:ما مرزهای مشترکی با برخی از کشورها داریم و باید به واسطه تعامل با برخی از کشورها ثروتمان را از طریق فروش تولیداتمان بالا ببریم. علی جدی ، با اشاره به راهکارهای افزایش ارزش پول ملی و

کاهش صادرات ۵ میلیاردی به زیر ۱۰۰ میلیون دلار به ترکمنستان

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:ما مرزهای مشترکی با برخی از کشورها داریم و باید به واسطه تعامل با برخی از کشورها ثروتمان را از طریق فروش تولیداتمان بالا ببریم.

علی جدی ، با اشاره به راهکارهای افزایش ارزش پول ملی و کاهش قیمت دلار و ارز در کشور گفت: پایین نگه داشتن قیمت دلار آن هم به صورت دستوری نمی تواند ثباتی به قیمت دلار بدهد.

وی تاکید کرد: ما در حال حاضر مرزهای مشترکی با برخی از کشورها داریم لذا اگر ما می خواهیم ارزش پول ملی مان ارتقاء پیدا کند باید به واسطه تعامل با برخی از کشورها ثروتمان را از طریق فروش تولیداتمان بالا ببریم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار   ،   این نماینده مجلس با بیان این که در راستای تقویت ارزش پول ملی باید دست به صادرات بزنیم، اظهار داشت: صادرات می تواند منابع مالی ما را افزایش دهد به عنوان مثال ما سالانه با کشور ترکمنستان ۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم اما در حال حاضر این رقم به زیر ۱۰۰ میلیون دلار رسیده و این مسئله هم هیچ ربطی به تحریم و این گونه مسائل ندارد و مربوط به ناتوانی ما است البته در برخی کشورها هم اوضاع به همین منوال است  و حتی بخشی از بازارهای افغانستان را هم از دست ما درآورده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که ما باید دست به تولید زده و ارزش افزوده ایجاد کنیم بیان داشت: ما باید کالاهای با ارزش افزوده را صادر کرده و منابع آن را به کشور بازگردانیم لذا وقتی این منابع به کشور بازگردد کشور ثروتمند خواهد شد و به خودی خود ارزش پول ملی ارتقاء خواهد یافت.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....