تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردین 1399 - 18:26
کد خبر : 8075

شیوه کلاهبرداری جدید از طریق وآتس‌اپ

شیوه کلاهبرداری جدید از طریق وآتس‌اپ

ابتدا یک کد واتساپ از طریق یک پیام کوتاه برای شما ارسال می‌شود و بلافاصله یک فرد ناشناس با شما تماس می‌گیرد و ضمن معذرت‌خواهی می‌گوید که برای نصب واتس‌‌اپم به دلیل مشابهت شماره تلفن من با شما، شماره شما را وارد کرده‌ام و کدی برای شما آمده، لطف کنید کد را برایم بفرستید که

ابتدا یک کد واتساپ از طریق یک پیام کوتاه برای شما ارسال می‌شود و بلافاصله یک فرد ناشناس با شما تماس می‌گیرد و ضمن معذرت‌خواهی می‌گوید که برای نصب واتس‌‌اپم به دلیل مشابهت شماره تلفن من با شما، شماره شما را وارد کرده‌ام و کدی برای شما آمده، لطف کنید کد را برایم بفرستید که شما هم باور می‌کنید و کد را برای او ارسال می‌کنید.

اینجاست که اصل کار شروع می‌شود و در اولین اقدام واتساپ اصلی شما قفل می‌شود، جوری که خودتان هیچ کنترلی بر آن ندارید و رشته کار از دست شما خارج می‌شود و فرد ناشناس (هکر) واتس‌اپی با کدی که در اختیار دارد نصب می‌کند، که هیچ فرقی با واتساپ اصلی شما ندارد. به ‌نحوی که تمام مخاطبین، چت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های قبلی شما برای او محفوظ است، ولی شما هیچ اختیاری بر وات‌ساپ خودتان ندارید و به این ترتیب هکر با ارسال پیام به مخاطبین شما و حتی برقراری چت دوطرفه با این مضمون و مشابه آن که: «آقای … با عرض معذرت مشکلی مالی برام پیش آمده. لطف کنید مبلغ … تومان برایم به این شماره کارت انتقال بدهید»، کلاهبرداری را شروع می‌کند.

جالب اینجاست که هکر شماره حساب‌های (شماره کارت) زیادی با نام‌های مختلف و در شهرهای مختلف دارد و اینکه شماره حساب اعلام‌شده هم به نام خودش نیست را، با استدلال توجیه می‌کند تا برای شما شک و شبهه‌ای پیش نیاید.

به این طریق با استفاده از نام و خط شما میلیون‌ها تومان توسط دوستان عزیز شما به حساب فرد یا افراد دیگر (باندکلاهبرداری) انتقال داده می‌شود که شاید برای شما قابل جبران نباشد.

بنابراین این پیام را جدی بگیرید و ضمن هوشیاری کامل از در اختیار قرار دادن شماره تلفن خود و هرگونه رمزحساب‌های بانکی و کد واتس‌اپ، تلگرام و … خود به افراد ناشناس و همچنین ثبت آنها در گوشی‌تان جداً خوداری کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....