تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 17:34
کد خبر : 44839

شکست مرز مهم در بازار ارز

شکست مرز مهم در بازار ارز

در طول معاملات نیمه اول روز قیمت دلار به زیر ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان کشیده شد و قیمت سکه امامی زیر سطح ۱۰ میلیون تومان قرار گرفت. اقتصاددان: قیمت دلار در بازار آزاد مرز حساس ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست داد. دلار آمریکا که کار خود را قیمت ۲۳ هزار و

در طول معاملات نیمه اول روز قیمت دلار به زیر ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان کشیده شد و قیمت سکه امامی زیر سطح ۱۰ میلیون تومان قرار گرفت.

اقتصاددان: قیمت دلار در بازار آزاد مرز حساس ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست داد. دلار آمریکا که کار خود را قیمت ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان آغاز کرده بود در طول معاملات نیمه اول روز به زیر ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان کشیده شد و تا سطح ۲۳ هزار و ۵۴۰ تومان نیز پایین آمد. تحلیل گران پایداری دلار زیر مرز ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان را مهم می‌دانند و آن را به نشانه‌ای از ورود دلار به فاز نزولی تعبیر می‌کنند.

قیمت سکه نیز که در ابتدای معاملات نسبت به افت به زیر ۱۰ میلیون تومان مقاومت می‌کرد، تحت تاثیر افت قیمت دلار این مرز حساس را از دست داد.

تغییرات قیمت سکه

در شروع معاملات امروز دامنه نوسان قیمت‌ها در بازار سکه همچنان محدود بود. انواع سکه معاملات روز ۵شنبه را بدون تغییر نسبت به قیمت انتهایی روز گذشته شروع کردند. قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۲۰ هزار تومان بود. نیم‌سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه روی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت و سکه ربع نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته با نرخ ۲ میلیون تومان کار خود را شروع کرد. طلای ۱۸ عیار در زیر ۱ میلیون تومان باقی ماند و با نرخ ۹۹۶ هزار تومان کار خود را شروع کرد.

طلای جهانی که کار خود را با قیمت حدود ۱۷۸۴ دلار شروع کرده بود، در ساعات ابتدایی معاملات قدری افت کرد و به زیر ۱۷۸۰ دلار کشیده شد. قیمت سکه نیز تحت تاثیر طلای جهانی افت کرد، اما مرز ۱۰ میلیون تومان را در ابتدای امر از دست نداد. قیمت سکه در ادامه تحت تاثیر افت قیمت دلار در بازار داخل مرز حساس ۱۰ میلیون تومان را نیز از دست داد و روی ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قرار گرفت. ربع سکه نیز تا ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان پایین آمد. به علاوه سکه گرمی در زیر ۲ میلیون تومان قرار گرفت و یک میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شد.

از نظر تحلیل گران فنی مهم نقطه قیمت در کانال جدید قیمت سکه رقم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. به باور این گروه کف ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای سکه کفی مقاومی بوده است اما شکست آن می تواند بازار را وارد یک فاز ریزشی کند.

تغییرات قیمتی دلار

دلار آمریکا کار خود را بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان آغاز کرد و در ادامه با ثبت تغییرات قیمتی منفی تا سطح ۲۳ هزار و ۵۹۰ تومان پایین آمد. پایدار ماندن زیر سطح ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان به اعتقاد برخی از تحلیل‌گران می‌توانست مهم باشد و افت بیشتر قیمت دلار را به دنبال داشته باشد. در ادامه معاملات نیمه اول روز قیمت دلار باز هم پایین آمد روی ۲۳ هزار و ۵۴۰ تومان قرار گرفت.

قیمت ابتدایی درهم در معاملات روز پنج‌شنبه با ۱۵ تومان کاهش روی ۶ هزار و ۵۱۰ تومان قرار گرفت. این امر می‌توانست به افت قیمت دلار کمک کرده باشد. علاوه بر این نرخ دلار هرات نیز با وجود این که حجم معاملات نقدی کم بود و دلار بیشتر به صورت فردایی معامله می‌شد، روند کاهشی داشت و در برخی مقاطع نرخ‌های زیر ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان را ثبت کرد.

با در نظر گرفتن نرخ دلار روی ۲۳ هزار و ۵۹۰ تومان و طلای جهانی روی ۱۷۷۹ دلار، قیمت واقعی سکه ۹ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان و اندازه حباب آن ۱٫۲ درصد محاسبه می‌شود. کوچک بودن اندازه حباب در این قیمت‌ها نیز می‌توانست در مقاومت سکه برای افت بیشتر و کشیده شدن به زیر سطح ۱۰ میلیون تومان موثر باشد. با این وجود روند قیمتی بازار در معاملات نیمه اول روز به نحوی رقم خورد که سکه مرز حساس ۱۰ میلیون تومانی را از دست داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....