تاریخ انتشار : دوشنبه 14 شهریور 1401 - 16:35
کد خبر : 100386

شوک ریزشی دلار به قیمت سکه

شوک ریزشی دلار به قیمت سکه

قیمت دلار در بازار امروز به کانال ۲۹ هزار تومان برگشت و به تبع آن قیمت سکه و طلا ریزش کرد . اقتصاددان: بازار ارز تهران سومین روز هفته را بر خلاف روز یکشنبه آغاز کرد. نرخ دلار دیروز به مرز مقاومتی ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. نرخ دلار دنده معکوس زد معامله گران

قیمت دلار در بازار امروز به کانال ۲۹ هزار تومان برگشت و به تبع آن قیمت سکه و طلا ریزش کرد .

اقتصاددان: بازار ارز تهران سومین روز هفته را بر خلاف روز یکشنبه آغاز کرد. نرخ دلار دیروز به مرز مقاومتی ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

نرخ دلار دنده معکوس زد

معامله گران معتقد بودند در صورتی که اسکناس آمریکایی در محدوده یاده شده تثبیت شود احتمال رشد قیمت تا سطح ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان وجود خواهد داشت و به دنبال آن، بازار محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومانی را هدف قرار خواهد داد. با این حال این اتفاق نیفتاد و نرخ دلار دنده معکوس زد و از مرز مقاومتی فاصله گرفت.

خط قرمز بازارساز در بازار دلار

عده ای از معامله گران می گفتند که محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان خط قرمز بازارساز است و احتمالا جلوی نوسان ارزی در حدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان را بگیرد و با افزایش عرضه ارز مانع از ماندگاری دلار بالای محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان شود .

برگشت دلار به کانال ۲۹ هزار تومان

نرخ دلار امروز با ۲۶۰ تومان کاهش بر روی پله نهم کانال ۲۹ هزار تومان قرار گرفت. هر برگ اسکناس آمریکایی ظهر امروز در محدوده ۲۹ هزار و ۹۴۰ تومان مبادله شد.

کاهش هیجان در بازار ارز همسایه

البته امروز از هیجان معامله گران افزایشی بازار هرات و سلیمانیه کم شد و نرخ دلار در بازار های یاد شده آرایش نزولی به خود گرفت . با کاهش قیمت دلار در این دو بازار تهران هم در سراشیبی قرار گرفت .

کاهش نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم نیز امروز ۸ هزار و ۲۸۰ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به عصر دیروز ۴۰ تومان کاهش را نشان می دهد .

قیمت دلار در بازار رسمی چند ؟

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۸ هزار و ۵۸۷ تومان بود و در بازار متشکل ارزی ۲۸ هزار و ۴۱۰ تومان قیمت خورد.

سیگنال وزارت خارجه به بازار دلار

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری درباره برجام گفت موضوع «تضمین» برای ایران دارای اهمیت زیادی است. یک وجه تضمین، لغو تحریم‌هاست و وجه دیگر دور کردن آژانس از رفتار سیاسی و بازی های سیاسی است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای مقام آمریکایی درباره غیر سانده بودن دومین پاسخ ایران به برجام گفت: پاسخ ایران به اروپا سازنده، شفاف و قانونی بود و موضعی از سوی طر‌ف‌های غربی مبنی بر غیرسازنده بودن پاسخ ایران دریافت نکردیم.

با این حال عده ای از بازیگران ارزی تهران همچنان سردرگم برجام هستند و سعی می کنند با احتیاط در بازار قد بردارند .

افت قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت اونس طلا ظهر امروز تقریبا ۳ دلار از دو روز قبل پایین تر بود . فلز گران بهای جهانی ظهر امروز در محدوده ۱۷۰۹ دلار معامله شد .

ریزش قیمت طلا ۱۸ عیار در ایران

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز در محدوده ۱میلیون و ۲۷۳ هزار توان به فروش رسید که در مقایسه با عصر دیروز تقریبا ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمده بود .

شوک ریزشی دلار تهران به بازار سکه

شوک ریزشی دلار تهران به بازار سکه موجب شد سکه بازان کانال ۱۴ میلیون تومان را از دست بدهند . قیمت هر قطعه سکه امامی امروز در محدوده ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد .

البته عده ای از سکه بازان باور داشتند در صورتی که سکه محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند فلز زرد رنگ داخلی پتانسیل رشد را خواهد داشت.

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۴۶ هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فاصله دارد . حباب سکه هم امروز در محدوده ۱۴ درصد بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....