تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 1:19
کد خبر : 59715

شهید فهیم دشتی، سخنگوی آزادی و مردمسالاری دَری

شهید فهیم دشتی، سخنگوی آزادی و مردمسالاری دَری

بعد از شکل گیری مقاومت افغانستان و البته از روزهای آغازین هجوم ضحاکانِ طالبانی، در فضای مجازی در تلاش بودم که با جریانات مقاومت پارسی زبان در افغانستان ارتباط بگیرم. بالاخره در فیسبوک شماره ای از فهیم دشتی یافتم، که البته در آغاز نمی دانستم او دستیار رسانه ای احمد مسعود، عضو و سخنگوی جبهه

بعد از شکل گیری مقاومت افغانستان و البته از روزهای آغازین هجوم ضحاکانِ طالبانی، در فضای مجازی در تلاش بودم که با جریانات مقاومت پارسی زبان در افغانستان ارتباط بگیرم.

بالاخره در فیسبوک شماره ای از فهیم دشتی یافتم، که البته در آغاز نمی دانستم او دستیار رسانه ای احمد مسعود، عضو و سخنگوی جبهه مقاومت دوم است.

یادداشت هایی در باره افغانستان و پنجشیر را برای او ارسال می کردم و او با حوصله، صبر و مهربانی، دیدگاه ها و نظراتش را برایم ارسال می کرد.

درباره نزدیکی سه ملت ایران، افغانستان و تاجیکستان و پیوندهایی که زبان پارسی بین آنها ایجاد کرده، با او سخن گفتم و او در پاسخ به من گفت “از شام تا به کاشغر از سند تا خجند جغرافیایی معنوی پارسی است”.

سه روز پیش، از او خواستم تا اجازه دهد که مصاحبه ای درباره ی افغانستان و جبهه مقاومت با وی داشته باشم و او نیز موافقت خود را اعلام کرده بود.

البته قبل تر، درباره اهداف طالبان از محاصره بدون پیشروی و حمله در پنجشیر که در فیسبوک موجود است، یادداشت کوتاهی نگارش کردم که او آن را دقیق ترین و بهترین نوشته ام درباره افغانستان می دانست.

خبر شهادتش در پنجشیر، مرا بسیار ناراحت و غمگین کرد، چرا که زبان پارسی یکی از فرماندهانش را امروز از دست داد و من نیز برادری نادیده را.

امروز برای من بی انتهاییِ رذالت و بی شرمی جهان نسبت به هویت و جغرافیای تاریخی پارسی بیش از پیش اثبات شد، امروز تنها فهیم دشتی نمُرد، بلکه صدای آزادی و مردمسالاری دَری قطع شد.

در میان انبوهی از غم و اندوه که مرا فرا گرفته این پرسش در ذهنم ایجاد شده، که چه ارتباطی میان حضور رییس استخبارات ارتش پاکستان در کابل و شهادت فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت وجود دارد؟ آیا استخبارات پاکستان، سطح همکاری های امنیتی خود با طالبان را بالا برده؟

راستی برادر فهیم کجا رفتی؟ تازه می خواستم به تو بگویم که به احمد جوان ما بگویی از اعضای طالبان بعنوان سپر انسانی استفاده کند، برادر کجاستی؟

ابوالفضل بابادی شوراب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....