تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 15:20
کد خبر : 1133

شهردار تهران فقط در حوزه شهرسازی تخصص دارد!

شهردار تهران فقط در حوزه شهرسازی تخصص دارد!

محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی طرح ساماندهی پارک حاشیه‌ای منطقه ۲ به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: پارکومتر موضوع جدیدی نیست و در هر دوره فقط شکل و شمایلش تغییر پیدا می‌کند، در یک دوره پارکومتر بود و در یک دوره پارکبان، اما مسئله‌ای که در این میان اهمیت دارد این است که

محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی طرح ساماندهی پارک حاشیه‌ای منطقه ۲ به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: پارکومتر موضوع جدیدی نیست و در هر دوره فقط شکل و شمایلش تغییر پیدا می‌کند، در یک دوره پارکومتر بود و در یک دوره پارکبان، اما مسئله‌ای که در این میان اهمیت دارد این است که اگر پلیس همکاری، کنترل و جریمه نکند هیچ طرحی موفق نمی‌شود.

او ادامه داد: در مقاطعی هم مابین شهرداری و پلیس اختلاف به وجود آمد و موضوع رها شد. لذا پیشنهاد دادیم که بخشی از درآمد در پارک حاشیه‌ای به پلیس و تجهیزاتش اختصاص پیدا کند که انگیزه ایجاد شده و با شهرداری همراهی کنند، در غیر صورت طرح شکست می‌خورد.

علیخانی اضافه کرد: من معتقدم اگر معاونت با پلیس همکاری بیشتری داشته باشد بر روی طرح‌هایی که اجرا می شود تاثیر می‌گذارد و موفق‌تر هستند. در حال حاضر طرح ترافیک هم همین وضعیت را دارد و ما بین پلیس و شهرداری اختلاف ایجاد شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با ارزیابی طرح ساماندهی پارک حاشیه‌ای منطقه ۲ گفت: در این طرح از ظرفیت اصلی منطقه ۲ استفاده نشده است، البته پیش‌بینی ۱۵ هزار جای پارک کرده بودند اما تاکنون ۵ هزار عدد آن فقط اجرا شده است. زمانی که عدد پیش‌بینی هم محقق نشده نمی‌توان توقع درآمد بالا داشت.

علیخانی با بیان اینکه منطقه ۲، ۱۰۰هزار پارک حاشیه‌ای دارد، اظهار کرد: معاونت حمل و نقل وترافیک معتقد است کل تهران ۱۰۰هزار جای پارک دارد، این در حالی است که طبق مطالعات، تهران ظرفیت ۹۰۰هزار پارک حاشیه‌ای بدون احتساب منطقه ۲۲ را دارد و اگر منطقه ۲۲ هم اضافه شود این ظرفیت به یک میلیون می‌رسد.

او ادامه داد: ما در بودجه درآمد حاصل از ۲۰۰هزار پارک حاشیه‌ای را دیده‌ایم اما با وضعیتی که در منطقه ۲ می‌بینیم، فکر نمی‌کنم معاونت موفق شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اختلاف ما بین کمیسیون و معاونت چرا حل و فصل نمی‌شود، گفت: دلیلش این است که شهردار ما در حوزه شهرسازی تخصص دارد و در حوزه های دیگر تخصص ندارد. اگر شهردار متوجه می شد، درآمدها را از دست نمی‌داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....