تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 14:42
کد خبر : 20153

شناخت علائم بارز بیماری های حاد تنفسی

شناخت علائم بارز بیماری های حاد تنفسی

افراد با شناخت مختصری از علائم بارز بیماری‌های حاد تنفسی می‌توانند تا حدودی بیماری خود را مهار کنند. اقتصاددان: همزمان با نزدیک شدن به فصل سرما، فصل شیوع ویروس آنفلوانزا هم آغاز می‌شود. با این حال، شیوع آنفلوانزا در سال جاری با سال‌های گذشته تفاوت دارد چراکه جهان امسال شاهد شیوع مرگبار ویروس کرونا است.

افراد با شناخت مختصری از علائم بارز بیماری‌های حاد تنفسی می‌توانند تا حدودی بیماری خود را مهار کنند.

اقتصاددان: همزمان با نزدیک شدن به فصل سرما، فصل شیوع ویروس آنفلوانزا هم آغاز می‌شود. با این حال، شیوع آنفلوانزا در سال جاری با سال‌های گذشته تفاوت دارد چراکه جهان امسال شاهد شیوع مرگبار ویروس کرونا است.

محققان درباره تلاقی شیوع ویروس آنفلوانزا و کووید ۱۹ در فصل پاییز هشدار می‌دهند، به خصوص آنکه این دو بیماری دارای علائم مشترک هستند و هر دو ریه‌ها را درگیر می‌کنند.

با سرد شدن هوا در کنار ویروس کرونا حتما شاهد بروز انواع بیماری های حاد تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا خواهیم بود. شاید بیماری‌های حاد تنفسی بسیار شبیه به هم باشند اما سرعت انتقال، ماندگاری و سبک بودن  آن‌ها با هم متفاوت است.

بهتر است افراد تا حدودی خودشان هم مطالعاتی در این باره داشته باشند تا بتوانند به خوبی ویروس کرونا را شناسایی کرده و درمان خود را شروع کنند. به شدت علائم شبیه به هم هستند پس افراد باید در صورت مشاهده هر کدام از این علائم فورا خود را محدود و قرنطینه کنند تا از نوع بیماری خود مطلع شوند.

شناخت حدودی علائم بیماری های حاد تنفسی

بروز این علائم و نشانه ها به معنای نخستین و شایع‌ترین علامت بیماری است.اگر افراد این نوع علامت ها و نشانه ها را در خود دیدند، در شرایط فعلی حتما با پزشک مربوطه در میان گذاشته تا بتوانند به سرعت پیشگیری کنند.

ویروس کرونا و شروع علائم تدریجی  با علائمی چون سردرد، تب، از دست رفتن حس بویایی یا چشایی، خستگی، درد‌های عضلانی یا بدنی، تنگی نفس ، سرفه خشک و گلودرد نمود پیدا می‌کند.

آنفلوآنزا فصلی و با علائم تدریجی سردرد، تب، آبریزش یا گرفتگی بین، گلودرد یا خستگی، سرفه یا تنگی نفس- و درد‌های عضلانی یا بدنی نمودار می‌شود.

سرماخوردگی  هم با علائمی چون آبریزش یا گرفتگی بینی، اشک ریزش، گلودرد یا سرفه، عطسه کردن و ترشح پشت حلق نشان داده می‌شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....