تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 14:17
کد خبر : 23320

شستا با یک مشکل ۳۲ هزار میلیاردی روبرو شد

شستا با یک مشکل ۳۲ هزار میلیاردی روبرو شد

  در حالی که نماد شستا در بورس از شهریورماه بسته شده و زمان بازگشایی آن هم مشخص نیست گزارش امروز رسانه ها حکایت از مواجه شدن این مجموعه با یک معضل بزرگ دیگر دارد. شستا ، هلدینگ سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی است و به عبارت دیگر این شرکت به صورت یک هلدینگ دارایی

 

در حالی که نماد شستا در بورس از شهریورماه بسته شده و زمان بازگشایی آن هم مشخص نیست گزارش امروز رسانه ها حکایت از مواجه شدن این مجموعه با یک معضل بزرگ دیگر دارد.

شستا ، هلدینگ سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی است و به عبارت دیگر این شرکت به صورت یک هلدینگ دارایی ها و شرکت های متعلق به سازمان تامین اجتماعی و در واقع متعلق به کارگران بیمه پرداز و بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان را مدیریت و راهبری می کند.
به گزارش اقتصاددان به نقل از  کاماپرس، اوایل تابستان امسال نیز اعلام شد دولت بخش دیگری از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را در قالب واگذاری برخی شرکت ها به تامین اجتماعی پرداخت کرده و در واقع این شرکت ها به زیر مجموعه های جدید شستا تبدیل شده اند.
گزارش امروز روزنامه شرق اما بیان گر این است که این واگذاری از منظر نمایندگان عضو کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از سازمان خصوصی سازی، غیرقانونی بوده است.
دولت تیرماه سالجاری تصویب کرد ۳۲ هزار میلیارد تومان از سهام ۹ شرکت‌ دولتی به‌جای بدهی‌ها به تأمین اجتماعی واگذار شود.
بر اساس این مصوبه، پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند، طلای زرشوران، آلومینیوم جاجرم، آلومینیوم جنوب، تجهیزات سنگین هپکو، پتروشیمی دماوند، توسعه گردشگری ایران و ماشین‌سازی تبریز به ازای ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی به این مجموعه واگذار شد.
اکنون احمد علیرضا‌بیگی، عضو هیئت تحقیق‌وتفحص از سازمان خصوصی‌سازی، در نامه‌ای به رئیس مجلس، واگذاری این شرکت‌های دولتی به تأمین اجتماعی را خلاف قانون و تکرار تخلفات در واگذاری‌ها اعلام کرده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....