تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 13:41
کد خبر : 52031

شریک دزد و رفیق قافله

شریک دزد و رفیق قافله

بسمه تعالی حکایت: در زمان قدیم گروهی از دزدان و راهزنان قافله بین راهی، برای پیشبرد کار، خود را به سه دسته تقسیم کرده، گروهی با دادن پول و قدرت به داروغه و والی، با حاکم وقت دست به یکی کرده و با دادن حق سهم از حمایت های آنان برخوردار می شدند. دسته دوم

بسمه تعالی

حکایت:

در زمان قدیم گروهی از دزدان و راهزنان قافله بین راهی، برای پیشبرد کار، خود را به سه دسته تقسیم کرده، گروهی با دادن پول و قدرت به داروغه و والی، با حاکم وقت دست به یکی کرده و با دادن حق سهم از حمایت های آنان برخوردار می شدند.

دسته دوم به شهرهای اطراف رفته و خود را تاجر موفق معرفی نموده و درباره رونق کسب و کار، تجارت و بدست آوردن سود فراوان در بین تاجران شهرهای اطراف منطقه، تبلیغ می کردند.

و گروه سوم هنگام عبور کاروان ها برای امر تجارت، با اطلاعات نیروهای نفوذی، در محل مناسب کمین کرده و قافله ها را غارت می کردند.

این شکل اتفاق، هر مدت یکبار در اطراف شهر صورت می گرفت و هنگامی که مالباخته گان به حاکم شهر برای گرفتن حق خود و دستگیری راهزن ها مراجعه می کردند، حاکم شهر با دادن قول؛ و امروز و فردا کردن، کاری می کرد که مالباخته گان به امید واهی رسیدگی به شکایت، آن شهر را به مقصد شهر خود ترک کنند.

وسوسه سود کلان باعث می شد که در بین تاجران، افرادی با فروش اموال خانه و چهارپایان زیر پای خود و کسب سرمایه برای مرتبه های بعدی(دوم و سوم)برای تجارت و مطالبه حق گذشته خود به شهر دزدان بروند.

برخی براساس طمع و خریت نوبت های متعدد قبلی، سفر زیانبار خود را تکرار و از دفعات قبلی عبرت نمی گرفتند.

سال های طولانی با وجود تجار نادان و طمع کار شهرهای اطراف، این گروه راهزنان با همین ترفند افراد را سرکیسه می کردند.

واقعیت:

انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز همزمان با دیگر شهرها و انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با مشارکت قابل قبول مردم با ذوق پیروزی خود و اطرافیان برگزار گردید.

در این دوره نیز مانند دوره های قبل، افراد انتخاب شده از درون صندوق ها؟برای مردم تعجب آور و بنحوی اگر گفتن معجزه برای این اتفاق، گناه نباشد، برای افراد صادق یک معجزه بود.

و افرادی که انتخاب شده بودند از حداقل محبوبیت و معروفیت لازم برخوردار نبودند، فقط با نفوذ شهادت شهود(طبق فایل صوتی جناب ذوالفقاری، جهت نیت خیر کسب قدرت برای جهان اسلام)موفق شدند.

در بین نامزدهای ثبت نام کرده و مدعی نیز، افرادی وجود داشتند که با اتکاء به سواد، قوم و محبوبیت شهری، پیروزی را حق خود دانسته و اعتقاد داشتند لیست منتخبین مورد قبول شهر نبوده و حق آنها ضایع و رای آنها خوانده نشده، به همین علت برای بیان نارضایتی و اعتراض خود به هرکاری از جمله تجمع در مکان های متعدد، رسیدن خدمت افراد مذهبی، سیاسی و بزرگان و استاندار، فرماندار و نمایندگان شان در مجلس، همچنین تنظیم شکوائیه که این صاحب نفوذان و مسئولین شهری، جهت پیگیری مشکل و اثبات معضل تقلب احتمالی در انتخابات به آنها وعده رسیدگی دادند.

غافل از اینکه انتخاب لیست با مشارکت و همفکری این افراد تنظیم شده (مطمئنا این رسیدگی ها انجام خواهد شد!)ولی مشکلی که به وجود می آید، رسیدگی مدت زمان زیادی برده و موضوع در شهر به فراموشی سپرده می شود و عده ای از نامزدها به پول، طایفه، سواد و تجربه خود اتکا می کنند و دوباره برای پیروزی در دوره آتی ثبت نام می کنند.

نکته آخر:
افرادی که سودای کرسی شورای اسلامی شهر را دارند بهتر است یک نخ دور انگشت شان ببندند تا ۴ سال آینده، اتفاقات این روزها از ذهن شان فراموش نشود.

زمان بابادی شوراب
۹ تیر ۱۴٠٠

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....