تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 21:49
کد خبر : 63504

شرکت هفت تپه واگذار شد

شرکت هفت تپه واگذار شد

 زمان پرداخت اولین حقوق معوقه کارگران در حالی که معاون اقتصادی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی از واگذاری شرکت هفت تپه به شرکت توسعه صنایع نیشکر خبر می‌دهد، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع نیشکر زمان پرداخت اولین حقوق معوقه ۱۴۰۰ کارگران شرکت را تا ۱۰ روز آینده اعلام کرد. با پیگیری‌های وزارت کار، بازدیدهای میدانی

 زمان پرداخت اولین حقوق معوقه کارگران

در حالی که معاون اقتصادی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی از واگذاری شرکت هفت تپه به شرکت توسعه صنایع نیشکر خبر می‌دهد، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع نیشکر زمان پرداخت اولین حقوق معوقه ۱۴۰۰ کارگران شرکت را تا ۱۰ روز آینده اعلام کرد.

با پیگیری‌های وزارت کار، بازدیدهای میدانی و ارائه گزارش هیات اعزامی این وزارتخانه به هیات دولت مبنی بر واگذاری شرکت هفته تپه، وضعیت این شرکت تعیین تکلیف و به شرکت توسعه صنایع نیشکر واگذار شد.

احمد خانی نوذری، معاون اقتصادی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی گفت: به دنبال پیشنهاد مطرح شده در هیات دولت برای ساماندهی و تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت هفت تپه و ضرورت ایفای نقش اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در امر واگذاری‌ها، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور اقتصادی این وزارتخانه را مامور پیگیری این موضوع کرد.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارزیابی‌ کامل و بازدیدهای میدانی تیم اقتصادی وزارتخانه از وضعیت و شرایط شرکت هفت تپه گفت: بررسی‌های دقیق و ارزیابی‌های ما از شرایط بغرنج و دشوار این مجموعه در نهایت ما را به این نتیجه رساند که این شرکت باید به شرکت توسعه صنایع نیشکر واگذار شود.

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی تصریح کرد: بر همین اساس، در نشست عصر دیروز با معاون اول رئیس جمهور و وزاری مربوطه و ارائه گزارش مبسوطی، از واگذاری هفت تپه دفاع کردیم.

خانی نوذری، تعویق حقوق کارکنان شرکت هفت تپه، عدم پرداخت حق بیمه و قطع شدن بیمه‌های تامین اجتماعی و درمان از ابتدای مهر ماه را از جمله مشکلات کشت و صنعت هفت تپه دانست و اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی، تلاش شد، بدون واریز مبلغی، حق بیمه‌های کارگران به مدت دو ماه تمدید شود و تا پایان آبان ماه، بیمه‌های درمان این افراد معتبر باشد.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   خانی نوذری، نقش این وزارتخانه را در روند واگذاری و حل مشکلات هفت تپه موثر خواند و گفت: قبل از اینکه اقدام در هیات دولت به نتیجه و جمع بندی برسد، وزارتخانه سهم بزرگی در حل خدمات درمانی و تسهیل و مشکلات آن داشت.

پرداخت نخستین حقوق معوقه کارگران هفت تپه

همچنین عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت هفت تپه حدود ۴۵۰۰ نفر کارگر دارد، گفت: کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه، ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۰ حقوق دریافت نکرده‌اند که تا ۱۰ روز آینده و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده نخستین معوقه حقوق این کارگران پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با بانک ملی خوزستان هماهنگی به عمل آمده تا در شعبه هفت تپه این بانک، حسابی برای جذب منابع و تامین مالی از سوی شرکت توسعه نیشکر و بانک‌ها افتتاح شود.

ناصری با بیان اینکه بانک‌های ملی و صادرات هر کدام ۴۰ درصد و وزارت جهاد کشاورزی بیست درصد سهام شرکت توسعه نیشکر را دارا هستند گفت: این سهامداران با همین نسبت، سهام شرکت کشت و صنعت هفت تپه را نیز بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: پس از واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه به بخش خصوصی و مشکلات پیش آمده پس از واگذاری، این مجموعه دوباره به دولت و مجموعه سازمان گسترش عودت داده شد و از آنجا که سازمان گسترش، تخصصی در زمینه نیشکر نداشت با هماهنگی‌های به عمل آمده، شرکت کشت و صنعت هفت تپه به مجموعه توسعه نیشکر واگذار شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با بیان این که پس از واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه به این مجموعه در شب گذشته، اعضای هیات مدیره آن را انتخاب و حکم آنان را امروز، ابلاغ کرده‌ایم، گفت: شرکت کشت و صنعت هفت تپه سالانه ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن شکر سفید را داراست، اما تولید کنونی این مجموعه حدود ۲۰ هزار تن است بنابراین اگر روند تولید در شرکت کشت و صنعت هفت تپه عادی شود همچتین با انجام بازسازی در مجموعه‌های مختلف هفت تپه، این شرکت در مدت سه سال سوده می‌شود و می‌تواند منابع مورد نیاز خود را تامین کند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....