تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 12:44
کد خبر : 36400

شرط برداشت از منابع حساب ذخیره ارزی دولت

شرط برداشت از منابع حساب ذخیره ارزی دولت

دولت به یک شرط در برداشت از منابع حساب ذخیره ارزی مجاز شد طبق مصوبه مجلس ، دولت در صورت کاهش منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز از سقف مقرر در سال آینده مجاز به برداشت از حساب ذخیره ارزی شد . نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه

دولت به یک شرط در برداشت از منابع حساب ذخیره ارزی مجاز شد

طبق مصوبه مجلس ، دولت در صورت کاهش منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز از سقف مقرر در سال آینده مجاز به برداشت از حساب ذخیره ارزی شد .

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش درآمدی، ردیف ۳ تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه را تصویب کردند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاددان ازبورس پرس ؛ براین اساس در صورت افزایش عواید حاصل از جزء یک این بند نسبت به ردیف‌های مصوب فوق‌، بانک مرکزی مکلف است منابع حاصل را به جدول شماره ۵ این قانون واریز کند. این ردیف درباره تکلیف بانک مرکزی درخصوص درآمدهای مازاد نفتی است که در بخش هزینه‌ای آن نیز دولت موظف شده از ابتدای مهر ماه منابع حاصله را در سقف اعتبارات بودجه عمومی صرف افزایش تخصیص برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کند که هنوز مجلس وارد بررسی بخش‌های هزینه‌ای نشده است.

همچنین نمایندگان بند ج تبصره ماده واحده را تصویب کردند که طبق آن چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ کمتر از سقف مقرر در بند ب این تبصره شود به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت بند پ ماده ۱۷ و جزء ۴ بند ح ماده ۱۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه مصوب ۹۵.۱۱.۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تأمین مابه‌تفاوت حاصل‌ از منابع حساب ذخیره ارزی اقدام کند.
در بند ب تبصره یک ماده واحده، نمایندگان سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز را یک میلیون و ۱۹۹.۲ هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....