تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 - 18:54
کد خبر : 98353

شرایط و نحوه دریافت وام سهام

شرایط و نحوه دریافت وام سهام

مدیر پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره جزئیات دریافت وام به پشتوانه سهام توضیح داد. سمیه محمدی مدیر پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط و نحوه توثیق سهام نکاتی را مطرح کرد. فرآیند توثیق هوشمند سهام به چه شکل است؟ فرآیند توثیق هوشمند برای عموم جامعه به این صورت است

مدیر پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره جزئیات دریافت وام به پشتوانه سهام توضیح داد.

سمیه محمدی مدیر پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط و نحوه توثیق سهام نکاتی را مطرح کرد.

فرآیند توثیق هوشمند سهام به چه شکل است؟

فرآیند توثیق هوشمند برای عموم جامعه به این صورت است که سهامداران پس از آن که اقدامات اولیه را در بانک مربوطه خودشان تکمیل کردند به صفحه خدمات بازار سرمایه مراجعه و خدمت توثیق را انتحاب می‌کنند.

کدام سهامداران می‌توانند از خدمات توثیق استفاده کنند؟

سهامدارانی می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان اطلاعات خود را ثبت کرده و سجامی شده باشند.

مراحل و جزییات در خواست برای توثیق سهام چگونه است؟

پس از وارد شدن به سامانه ثبت توثیق یک رمز یکبار مصرف به شماره موبایل سجامی افراد ارسال می‌شود و یک احراز صورت می‌گیرد بعد از وارد کردن رمز یکبار مصرف دارایی قابل توثیق را افراد مشاهده و میزان دارایی کل یا بخشی از آن دارایی قابل توثیق را انتخاب و به صفحه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هدایت می‌شوند.

بعد از این که به صفحه سپرده‌گذاری هدایت شدند یک سری شرایط و تعهداتی است که سهامدار باید با دقت و آگاهی مطالعه کند و پس از پذیرش آنها و پرداخت کارمزد مراحل انجام شده و سپس به صفحه بانک هدایت می‌شوند.

آیا فرآیند توثیق و درخواست آن در روزهای مشخصی انجام می‌شود؟

سهامداران باید به این نکته توجه داشته باشند که ارائه کلیه خدمات با توثیق هوشمند در روزها و ساعت‌های کاری قابل انجام است.
در پایان روز کاری تمام درخواست‌ها از بانک‌های عامل که سرویس‌ها را پیاده‌سازی کردند به شرکت‌ها سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود و بعد از پردازش در سامانه‌های اطلاعاتی، نتیجه درخواست در روز بعد به بانک‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

سهامداران برای توثیق باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند؟

شرایط توثیق در بازار سرمایه به این شکل است که سهامداران محدویت ناظر (به اصطلاح فریز) نداشته و دارایی‌شان قابل معامله و سپرده باشد.

اگر سهامدار به تعهدات خود عمل نکنند چه رقم می‌خورد؟

سهامداران توجه داشته باشند بعد از پذیرش شرایط و تعهدات در ابتدای فرآیند درصورتی که در بازه زمانی مشخص سهامدار به تعهدات خود عمل نکند عملیات رفع توثیق اتفاق می‌افتد و در صورت عدم اجرای تعهدات توسط بانک مربوطه بر اساس قردادهای که در ابتدا وجود داشته دارایی سهامدار به فروش می‌رسد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....