تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 9:18
کد خبر : 37479

اشرافی گری با نام مذهب

اشرافی گری با نام مذهب

(بخش اول) اشرافیت مذهبی فقط به سبک زندگی به‌ظاهر اسلامی فرزندان برخی از مسئولین و ژن‌های خوب محدود نمی‌شود، بلکه این سبک از زندگی اشرافی که در سایه مذهب خود را بازتعریف کرده است به‌صورت آفتی به میان برخی از مداح‌های شناسنامه‌دار اهل‌بیت نفوذ کرده است، به نحوی عکس‌های آنان با امیر رعیت‌ها یا حسین

(بخش اول)

اشرافیت مذهبی فقط به سبک زندگی به‌ظاهر اسلامی فرزندان برخی از مسئولین و ژن‌های خوب محدود نمی‌شود، بلکه این سبک از زندگی اشرافی که در سایه مذهب خود را بازتعریف کرده است به‌صورت آفتی به میان برخی از مداح‌های شناسنامه‌دار اهل‌بیت نفوذ کرده است، به نحوی عکس‌های آنان با امیر رعیت‌ها یا حسین هدایتی‌ها و … که امروز به‌عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی کشور شناخته‌شده‌اند، در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

اقتصاددان: آفت اشرافی گری در میان مداحان آن‌چنان شیوع پیداکرده است که چند روز پیش رئیس سازمان بسیج مداحان برخی از آنان را به ارتباط با اسرائیل متهم کرد. یوسف ارجویی، رئیس سازمان بسیج مداحان در سی و دومین گردهمایی سالانه مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) در کرمان گفته است: «در اسراییل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آن‌ها در کشور دستگیرشده‌اند»

اشرافی گری مذهبی و سوءاستفاده از دین آن‌چنان در جامعه زیاد شده است که دیگر از حرف‌های درگوشی و پچ‌پچ به اظهارنظر کارشناسان تلویزیون نیز رسیده است. یک استاد حوزه و پژوهشگر تاریخ اسلامی چند وقت پیش در یک برنامه تلویزیونی به سبک اشرافیت مذهبی در جامعه تاخت.

حجت‌الاسلام محسن قنبریان استاد حوزه و پژوهشگر تاریخ اسلام در برنامه ثریا اشرافی گری در حکومت اسلامی را نکوهش کرد و گفت: در حکومت امام علی (ع) و یا در نظام جمهوری اسلامی اگر اشرافی گری پدیدار شود حتماً اشرافی گری مذهبی است چراکه حکومت اسلامی است و آنان که به اشرافی گری روی آورده‌اند حتماً با چهره مذهبی و دینی واردشده‌اند و با استفاده از مذهب، اشرافی گری را باب کرده‌اند.

این استاد حوزه با اشاره به فساد مالی در میان برخی از شخصیت‌های مذهبی کشور برای ساخت مدارس مذهبی کشور یادآور شد: قبل از آن‌که به اشرافی گری در ویلاهای لواسان خرده و ایراد بگیریم ابتدا باید به حوزه علمیه‌ای که در لواسان ساخته‌شده است ایراد بگیریم. بسیاری از افراد که ثروت‌های بادآورده دارند برای توجیه کارهای خود بعضاً در ساخت این‌گونه مکان‌ها نیز با ژست خیرمآبانه نیز ورود پیداکرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....