تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 21:15
کد خبر : 1796

شاخص کل بورس سبز شد/ واکنش مثبت بازار سهام به حمایت روانی

شاخص کل بورس سبز شد/ واکنش مثبت بازار سهام به حمایت روانی

در جریان دادوستدها روز جاری شاخص کل بورس تهران پس از گذشت حدود یک ساعت و تحت تاثیر تداوم فشار عرضه و هیجان حاکم بر بازار، برای دقایقی با افت بیش از هزارو ۵۰۰ واحد سطح ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد و تا کانال ۲۹۹ هزار واحد سقوط کرد؛ اما در ادامه روند

در جریان دادوستدها روز جاری شاخص کل بورس تهران پس از گذشت حدود یک ساعت و تحت تاثیر تداوم فشار عرضه و هیجان حاکم بر بازار، برای دقایقی با افت بیش از هزارو ۵۰۰ واحد سطح ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد و تا کانال ۲۹۹ هزار واحد سقوط کرد؛ اما در ادامه روند متعادل‌‌تری بر جریان دادوستدها حاکم شد و نماگر با رشد کم جان ۷۸۶ واحدی ارتفاع ۳۰۲ هزار واحدی را پس گرفت.

اما نکته قابل تامل در جریان معاملات، اصلاح شرکت‌های کوچک و سوق یافتن معامله‌گران به سمت بزرگان بازار که به تبع آن شاخص کل هم‌وزن بیش از هزارو ۶۰۰ دیگر هم سقوط کرد.

همچنین در میان نمادهای تاثیرگذار برشاخص کل بزرگان بازار همچون «فولاد»، «فملی» و «شبندر» سنگ تمام گذاشتند و در مجموع با ۷۰۰ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در این میان گروه‌های نفتی هم عملکرد به مراتب مثبتی را از خود به نمایش گذاشتند.

به عقیده کارشناسان بازار سهام، ارزش معاملات در ادامه کار به سمتی سوق خواهد یافت که دیگر نمی‌توان انتظار اصلاح سنگین را داشت و بازار سهام استعداد بازگشت از شرایط کنونی و حرکت به سمت فتح قله‌های شگفت انگیز را خواهد داشت.

گفتنی است ارزش معاملات بازار سهام در پایان هزارو ۳۲۵ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد آن هزار و ۱۴۷ میلیارد به ثبت رسید.

شایان ذکر است بیشترین بازدهی در میان گروه‌های معاملاتی به گروه اطلاعات و ارتباطات تعلق گرفت و کم‌ترین آن هم به نام استخراج نفت ثبت شد.

همچنین در میان گروه‌های صنعتی‌، دارویی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و رتبه برتر را از آن خود کردند، در این بین گروه‌های خودرویی و بانکی نیز به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.

در سمت دیگر معاملات آیفکس اما روند نزولی داشت و نسبت به روز گذشته ۲۶ واحد دیگر هم افت کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران بیش از ۵هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد هم ۵۳۳ میلیارد تومان به ثبت رسید. در میان نمادهای فرابورسی «زاگرس»، «دماوند» و «بمپنا» با بیشترین تاثیر مثبت شاخص کل را ارتقاء دادند و «میدکو» و «قاسم»، مانع از رشد بیشتر آیفکس شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....