تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 18:48
کد خبر : 87986

شاخص بورس در کانال جدید

شاخص بورس در کانال جدید

امروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، بیست و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی نسبت

امروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، بیست و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد رسید.

اما شاخص هم وزن بورس با افت هزار و ۴۱۱ واحدی در سطح ۴۴۷ هزار و ۸۱۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶۹ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد قرار گرفت.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل نمادهای «شپنا»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «هرمز» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «شرانل» و «بهپاک» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز حگهر، کرمان و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۵۶ میلیارد تومان بود که ۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۶۴ درصد افزایش یافت و ۱۰۲ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴۲ درصد افت کرد و در رقم ۳۹۶ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) با صف‌ خرید ۱۱۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از مدیریت، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد کدما (شرکت معدنی دماوند) تعلق داشت که ارزش آن ۱۱ میلیارد تومان بود. پس از کدما، نمادهای غبشهر، زگلدشت، تلیسه و دجابر بیشترین صف فروش را داشتند.

 شاخص بورس در کانال جدید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....