تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1400 - 11:13
کد خبر : 42723

سیگنال مثبت به قیمت سکه

سیگنال مثبت به قیمت سکه

قیمت سکه از حباب علامت صعود می گیرد و از قیمت طلا سیگنال نزول. کدامیک را انتخاب می کند صعود یا افزایش؟ در معاملات پشت خطی قیمت سکه نزولی شد و حتی مرز حساس را از دست. اقتصاددان: بازار سکه امروز با دو سیگنال متناقض مواجه است. از یک سو فاصله ارزش بازاری و ذاتی

قیمت سکه از حباب علامت صعود می گیرد و از قیمت طلا سیگنال نزول. کدامیک را انتخاب می کند صعود یا افزایش؟ در معاملات پشت خطی قیمت سکه نزولی شد و حتی مرز حساس را از دست.

اقتصاددان: بازار سکه امروز با دو سیگنال متناقض مواجه است. از یک سو فاصله ارزش بازاری و ذاتی سکه در روز دوشنبه افزایش یافت. در حالی که روز یک شنبه حباب سکه در محدوده ۸/۱ درصدی قرار داشت،‌ این فاصله در روز دوشنبه به ۹/۲رسید. افزایش حباب به معنای آن است که سطح تقاضا در بازار سکه بالا رفته است یا اینکه معامله گران کمتری تمایل به فروش دارند. چنین مساله ای به سایر معامله گران بازار سکه سیگنال افزایشی می دهد.

با این حال،‌ اتقاق دیگری تردید سکه بازان برای خرید در ابتدای روز سه شنبه را بالا خواهد برد و آن هم این است که سکه در معاملات پشت خطی روز دوشنبه سیر کاهشی گرفت و حتی سطح حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد. تحلیل گران فنی بارها عنوان کرده اند که به سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی اهمیت زیادی می دهند. رفتن به زیر این سطح از نگاه آن ها علامتی برای افت بیشتر است.

سیگنال مثبت به قیمت سکه

دردسر اونس طلا برای قیمت سکه؟

به گفته فعالان،‌ یکی از مهم ترین عواملی که موجب شد قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی نزولی شود،‌ نزول ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی دیروز در حالی به محدوده هزار و ۷۳۰ دلاری رفت که در ابتدای هفته بسیاری از کارشناسان احتمال صعود فلز زرد را مطرح کرده بودند. در صورتی که در روز جاری نیز اونس طلا افزایشی نشود، سکه کار راحتی برای صعود نخواهد داشت. در کنار این،‌ نزول قیمت دلار در معاملات پشت خطی نیز تا حدی احتیاط سکه بازان را بالاتر برد. به نظر می رسد برگشت دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی، جسارت سکه بازان برای خرید را بتواند بیشتر کند.

سیگنال مثبت به قیمت سکه

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....