تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399 - 14:00
کد خبر : 14755

سیگنال بازار تحلیل بازار بورس: دست اقتصاد بسوی بازار

سیگنال بازار تحلیل بازار بورس:  دست اقتصاد بسوی بازار

اقتصاددان: رقابت بازار بورس با بازارهای موازی در پی کاهش سکه و ارز تاثیر محسوسی در کاهش قیمت سهام در بازار سرمایه حس نشد و ریزشی هم که در هفته‌ گذشته ایجاد شد بیشتر تحت تاثیر جو حمایت عبور کانال از عدد ۲ میلیون بود. تغییر تدریجی و کاهش تدریجی ارز و سکه مانع از

اقتصاددان:

رقابت بازار بورس با بازارهای موازی
در پی کاهش سکه و ارز تاثیر محسوسی در کاهش قیمت سهام در بازار سرمایه حس نشد و ریزشی هم که در هفته‌ گذشته ایجاد شد بیشتر تحت تاثیر جو حمایت عبور کانال از عدد ۲ میلیون بود.
تغییر تدریجی و کاهش تدریجی ارز و سکه مانع از ایجاد جو روانی و تاثیر این کاهش ها بر بازار سهام شده است .بنابراین دولت در حال مدیریت بازار سکه و ارز و کاهش تدریجی آنها با کمترین آسیب ها به بازار سهام است تا اتفاق سال ۹۲ رخ ندهد چون گزینه‌ ای جایگزین بازار بورس در صورت آسیب وجود ندارد .دولت همچنین می‌خواهد به صورت کنترل مویرگی تورم بازار بورس را تا حد ممکن از از تاثیرات تورم به دور کند هرچند استفاده از اهرم های مالی تحت عنوان سیاست های انقباضی می تواند رکود تورمی را تشدید کند اما بازار سرمایه و و تولید انبوه می‌تواند تعادل های پایداری را بر اساس مولفه های اشتغال و نوسازی صنایع و به دنبال آن ایجاد ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

فضای سیاسی داخلی و خارجی

اما موضوع دیگری که می تواند بازار بورس را تحت تأثیر خود قرار بدهد و همه پارامترهای اقتصادی را جابجا کند فضای سیاسی داخلی و منطقه ای است که در این راستا نیز حاکمیت به دنبال مدیریت ودوری از تنش موارد یاد شده است.
روند بازار بورس
اگرچه در حال حاضر در بازار بورس ایران مشکلات فراوانی از جمله مشکلات دیتابیس ها و هسته مرکزی معاملات و به تبع آن ناهماهنگ بودن سیستم‌های معاملاتی کارگزاری با حجم معاملات مشکلاتی برای سهامداران ایجاد کرده است و همچنین شبهه ناک بودن برخی از خرید و فروش ها و در ادامه تصور رانت در بازار بورس در بین سهامداران شده است اما دولت با همه این مشکلات عظم اش را جزم کرده است که بازار سرمایه را ساماندهی کند تا بتواند با کمک آن مشکلات اقتصادی کشور را بهبود و ترمیم کند.ومدیریت زمان معاملات یکی از این راهکارهاست و اختصاص صرف سهام نیز ابزار دیگر مدیریت وبهبود سامانه معاملات می باشد. تا از یک سو موجب چابکی سیستم معاملات و هسته آن شود واز سوی دیگر در راستای اثر بخشی و عمق بخشی به بازار حرکت شده باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....