تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 - 13:33
کد خبر : 19903

سیگنال بازار تحلیل بازار :بورس بازاربیم وامید

سیگنال بازار تحلیل بازار :بورس بازاربیم وامید

اقتصاددان: درطی دو ماه گذشته بازار بورس ایران وارد یک رخوت و رکود تقریباً عمیقی شد به طوری که شاخص از دو میلیون و صدهزار واحد به حدود یک میلیون و ششصدهزار اصلاح و ریزش داشت. اما چشم اندازه بازار ایران در ماههای آینده به چه شکل است؟ مدیریت بازار بورس مجموعه ای از اقدامات

اقتصاددان:
درطی دو ماه گذشته بازار بورس ایران وارد یک رخوت و رکود تقریباً عمیقی شد به طوری که شاخص از دو میلیون و صدهزار واحد به حدود یک میلیون و ششصدهزار اصلاح و ریزش داشت.
اما چشم اندازه بازار ایران در ماههای آینده به چه شکل است؟ مدیریت بازار بورس مجموعه ای از اقدامات را در جهت شفافیت و اصلاح ساختارهای ناقص گذشته برای کمک به حرکت درون زای بورس انجام داد از جمله مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد حذف معاملات الگوریتمی و کمک گرفتن از ربات بود که در کسری از دقیقه ربات در نقش یک تریدر عمل میکرد و گاهی یک سهم چندین بارخرید وفروش میشد. مورد بعدی حذف نوسان گیری و خرید و فروش یک سهم در روز بود که نکته بسیار مهمی در جهت اصالت بازار بورس بود و همچنین ایجاد بخشی از سهام شرکت‌ها به عنوان صرف سهام و به منظور کنترل بیشتر نقدینگی در راستای رسوب سرمایه و مدیریت آن نیزاز اقدامات حائز اهمیت است.
مکانیسم هایی که در مدیریت بازار به کار گرفته میشود باید سمت وسوی معاملات از کوتاه مدت به سمت میان مدت وبلند مدت سوق داده شودتا بازار سرمایه از ویژگی های دارایی های بلند مدت برخوردار شود.
در همین راستا بازار بورس تحت تاثیر عوامل خارجی هم قرار میگیرد و مهمترین عامل خارجی که در حال حاضر در پیش روی بازار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است این مورد می‌تواند تاثیر روانی و هیجانی قابل توجهی را بر روی فعالیت بازار بورس داشته‌باشد.
با این همه پاییز همیشه بهاربازار بورس بوده است باید ببینینم این پاییز واقعا بهار است یا پاییز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....