تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 12:06
کد خبر : 67336

سیتا همه سرمایه حقیقی را بلعید

سیتا همه سرمایه حقیقی را بلعید

قیمت عرضه اولیه سیتا غیر واقعی بود؟ بعد از یک سال و نیم عرضه اولیه سیتا بیش از ۶۰ درصد از قله قیمتی اصلاح داشته و ۳۰ درصد پایین تر از قیمت اولیه معامله می شود در حالی که شاخص کل کمتر از این نماد اصلاح کرده است. شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین نزدیک به

قیمت عرضه اولیه سیتا غیر واقعی بود؟

بعد از یک سال و نیم عرضه اولیه سیتا بیش از ۶۰ درصد از قله قیمتی اصلاح داشته و ۳۰ درصد پایین تر از قیمت اولیه معامله می شود در حالی که شاخص کل کمتر از این نماد اصلاح کرده است.

شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین نزدیک به یک سال و نیم پیش با قیمت ۱۵۰۰ تومان در حالی عرضه اولیه شد که شاخص کل بورس در محدوده ای دو میلیون واحد بود و بسیاری از مسئولان شستا این شرکت زیر مجموع خود را قول جدید بورس معرفی می کردند که می تواند به عنوان یک نماد شاخص ساز در بورس تاثیر گذار باشد، اما حالا بعد از یک سال و نیم از این عرضه، حالا با قیمت ۹۰۰ تومان معامله می شود یعنی از زمان عرضه اولیه تاکنون بیش از ۳۰ درصد افت قیمت داشته و از قله تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد کاهش قیمت داشته در حالی که شاخص کل بورس از قله ۲ میلیون واحد ۳۰ درصد کاهش دارد و این مساله حکایت از گران عرضه شدن این نماد است.

در حال حاضر سیتا با «پی بر ای» ۷ در موقیعت بدی قرار ندارد، اما تمام اندیکاتورها روند نزولی سیتا را تایید کرده اند و از طرف دیگر مک دی حکایت از این دارد که حقوقی سیتا هنوز به دنبال خرید نیست و تا زمانی که این روند ادامه دارد سهامداران در زیان خواهند ماند.

یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از ناظران سازمان بورس گفت: بسیاری از این نمادهایی که سال گذشته در بورس عرضه اولیه شده اند با قیمت غیرواقعی به سهامداران خرد فروخته شده اند چراکه با وجود گذشت یک سال زمان و داشتن تورمی ۴۰ درصد به بالا این نمادها همچنان در زیان هستند، از طرف دیگر شاخص کل بورس همین امسال حداقل ۲۰ درصد رشد داشته است.

حمید میرمعینی با بیان اینکه برخی سهام ها سال گذشته به صورت رانتی بالا رفته اند، افزود: این نمادها که سال گذشته حبابی شده اند یا با قیمت های غیر واقعی عرضه شده بودند در چند وقت اخیر یا رشد قیمت نداشته اند یا نسبت به قیمت سال گذشته افت داشته اند و این مساله به زودی برطرف نخواهد شد زیرا ارزش واقعی این نمادها بسیار پایین است و سهامداران باید برای جبران زیان خود منتظر اتفاق خاصی در این نمادها باشند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....