تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 19:46
کد خبر : 44037

سوال مجلس از وزیر رفاه

سوال مجلس از وزیر رفاه

سوال مجلس از وزیر رفاه درباره حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی نماینده تهران در مجلس از وزیر رفاه سوالی را درباره ایجاد سردرگمی و نارضایتی مردم از تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرایط دشوار اقتصادی و حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی و عدم به‌کارگیری تمهیدات لازم چیست؟ مطرح کرد. به گزارش اقتصاددان  به

سوال مجلس از وزیر رفاه درباره حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی

نماینده تهران در مجلس از وزیر رفاه سوالی را درباره ایجاد سردرگمی و نارضایتی مردم از تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرایط دشوار اقتصادی و حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی و عدم به‌کارگیری تمهیدات لازم چیست؟ مطرح کرد.

به گزارش اقتصاددان  به نقل از فارس، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سوالی را از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد.

خلاصه سوال:

دلائل عدم توجه به صرفه و صلاح اقتصادی مردم و ایجاد سر درگمی و نارضایتی آنان به‌جهت تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرایط دشوار اقتصادی، در خصوص حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی و عدم به‌کارگیری تمهیدات لازم چیست؟

شرح سوال:

جناب آقای وزیر

بر اساس اصل ۲۹ قاتون اساسی، دولت موظف است حمایت‌های بهداشتی درمانی را برای یکایک افراد کشور تامین کند. علی‌رغم انجام، برنامه ششم سند توسعه کشور، سازمان تامین اجتماعی به نفع خود و برخلاف اصل بالا و صرفه و صلاح مردم سراسر کشور، از ابتدای اسفند سال گذشته بدون اتخاذ تمهیدات لازم اقدام به حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی کرده است. لطفا بررسی و پاسخ دهید.

۱- دلایل  تعجیل و عدم تعامل و اطلاع رسانی ناکافی در آموزش فرآیند نسخه نویسی و هماهنگی با داروخانه ها و مراکز درمانی و پزشکان چیست؟

۲- به گفته مدیر کل معاون سازمان تامین اجتماعی، در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۱ در حال حاضر ۵۰ درصد فرایند نسخه نویسی در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در استان تهران و ۷۷ بیمارستان در سطح کشور به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که بقیه مراکز در دست اقدام است. لذا زمان اتمام نصب نرم افزار باقی مراکز چه زمانی است؟ ضمنا خسارات وارده به بیمه شدگان بواسطه پرداخت نقدی چگونه مستردد می‌شود؟

۳- مکانیزم‌های تشویقی و تنبیهی بر عملکرد صحیح، مراکز درمانی و داروخانه‌ها و پزشگان چگونه است؟

 

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....