تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 - 0:35
کد خبر : 14604

سوئیفت چینی خوشحالی ایرانی

سوئیفت چینی خوشحالی ایرانی

  اقتصاددان : آقای رئیس جمهور در روزهای گذشته اعلام کردند که اتفاقات خوشی در هفته آینده پیش آمد خواهد کرد که گره گشای بخشی از معضلات اقتصادی خواهد بود و در زندگی و معیشت مردم اثر خود را خواهد گذاشت. محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم با اشاره به جلسه سران سه قوه گفته خبر‌های

 

اقتصاددان : آقای رئیس جمهور در روزهای گذشته اعلام کردند که اتفاقات خوشی در هفته آینده پیش آمد خواهد کرد که گره گشای بخشی از معضلات اقتصادی خواهد بود و در زندگی و معیشت مردم اثر خود را خواهد گذاشت.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم با اشاره به جلسه سران سه قوه گفته خبر‌های خوبی در حوزه سامان‌بخشی به اقتصاد در راه است و آینده خوبی را پیش رو داریم.

آقای آشنا مشاور رئیس جمهور هم اعلام کرده اند که مردم برای هر تصمیم اقتصادی یک هفته دیگر صبر کنند .

البته خبرهای مختلفی هم از اتصال شبکه پولی و بانکی کشور به شبکه پرداخت بین المللی چینی ها ( جایگزین سوئیفت) در شورای هماهنگی سران قوا
شنیده میشود که اگر این خبر درست باشد نیاز به موافقت مقام معظم رهبری را در پی خواهد داشت .

بنظر می رسد با توجه به پیامهای متعدد اروپایی ها برای شروع همکاری های اقتصادی با ایران و سخنان مایک پمپئو مبنی بر احتمال تحریم های همه جانبه چین در صورت توافق اقتصادی بلند مدت با ایران مجموعا این خوش بینی ها تا حدی درست باشد .

چرخاندن فرمان اقتصاد ایران از برجام غربی به توافقنامه شرقی شاید در کوتاه مدت گشایش های خوبی را ایجاد کند ولی این تمام ماجرا نیست .

تهیه یک توافقنامه داخلی و یک برجام تمام ایرانی در داخل کشور که در یک سوی آن دو ضلع تولید کنندگان داخلی و مصرف کنندگان ایرانی باشند و در ضلع سوم همه دولت و حاکمیت قرار داشته باشند تنها راه بلند مدت استقلال اقتصادی کشور خواهد بود .

این توافقنامه ۲ + ۱ سهم تعهدات هر طرف را باید مشخص کند تا خروجی آن ایران اسلامی قدرتمندی باشد که دیگر هیچ تحریمی بر آن موثر واقع نشود .

تولید کننده باید کالای مرغوب و با دوامی تولید کند تا مصرف کننده حاضر به خرید کالای قاچاق خارجی نشود این واضح است که اگر این دو عنصر اصلی توافقنامه به تعهدات خود پایبند باشند آنگاه نقش و تعهد طرف مقابل یعنی دولت و حاکمیت با دادن تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت و تضمین خرید به تولید کننده و حمایت از مصرف کننده با نظارت دقیق بر کیفیت و قیمت تولید کننده شروع میشود .

طرف دوم باید یک تعهد سنگین دیگر نیز بدهد و آن چشم پوشی کردن از نگاه به قدرت های جهانی و گدایی ثروت از آنان برای رشد اقتصادی باشد که اگر در کنار آن مبارزه واقعی و نه تصنعی با قاچاق کالا هم شکل بگیرد تعهد طرف دوم نیز کامل خواهد شد .

نگاه به ظرفیت های بی بدیل داخلی از جمله جمعیت ، منابع عظیم نفتی و گازی و پتروشیمی ، معادن خدادادی وسیع و ….. از جمله زیر ساختهایی است که طرف دوم میتواند برای تضمین تعهدات خود به طرف اول ارائه دهد .

مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران بیایید ضمن خوشحالی و برنامه کوتاه مدت نگاه به شرق ، پیش زمینه های قرارداد ۲ + ۱ را برای طرح بلند مدت را طراحی کنید .

مردم با مسئولین صادق حتما همکاری میکنند و البته روشن است با خائنین به کشور مقابله خواهند کرد .

برجام تمام ایرانی ۲ + ۱ بخشی از فرمول تحول خواهی اقتصادی در آینده ایران اسلامی می باشد .

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....