تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 12:07
کد خبر : 34776

*سوءاستفاده از فرهنگیان در پرداخت حق التدریس ها

*سوءاستفاده از فرهنگیان در پرداخت حق التدریس ها

متاسفانه در سال های اخیر حال فرهنگ و آموزش در کشور ما اصلاً خوش نبوده و نیست، و آخرین ضربه ای که به مجریان آموزش و فرهنگ یا معلمان وارد شد در بحث پرداخت های حقوق و حق التدریس سال ۹۸ و ۹۹ هست . در کدام سازمان یا وزارتخانه حقوق افراد را پس از

متاسفانه در سال های اخیر حال فرهنگ و آموزش در کشور ما اصلاً خوش نبوده و نیست، و آخرین ضربه ای که به مجریان آموزش و فرهنگ یا معلمان وارد شد در بحث پرداخت های حقوق و حق التدریس سال ۹۸ و ۹۹ هست .
در کدام سازمان یا وزارتخانه حقوق افراد را پس از یک سال و آنهم ناقض و مبهم وغیر شفاف وبه صورت قطره چکانی واریز میکنند؟
بی شک معلمان از فداکار ترین اقشار و دلسوز ترین گروه صنفی حال حاضر کشور ما هستند با توجه به شرایط بحرانی بهداشتی و پزشکی کشور تحت عنوان ویروس کرونا همانطور که درآمد بسیاری از مشاغل کاهش پیدا کرده و فعالیت بسیاری از مشاغل تعطیل شده یا به حالت نیمه تعطیل درآمده اما زحمات و فعالیت‌های معلمان از گذشته بیشتر شده و آنها ناچار هستند که از درآمد شخصی خودشان برای آموزش از قبیل هزینه اینترنت هزینه های ایاب و ذهاب به مدرسه ،خرید موبایل وتبلت و محیط خانه به جای محیط مدرسه و….. استفاده کنند تا نظام آموزشی به تعطیلی کشیده نشود معلمان به خاطر ویژگی حرفه ای شغلی همیشه خود را در برابر دانش آموزان مسول دانسته تا در برابر وزارت آموزش و نظام آموزشی .بنابراین متولیان و مسولان و مدیران نسبت به این احساس تعهد سوء استفاده کرده اند. اکنون پس از یکسال از عدم واریز حق التدریس معلمان مقامات وزارتخانه دست به یک عمل غیر حرفه‌ای و ناپسند زده‌اند و بخشی از پرداخت‌های معلمان را به صورت مبهم و ناچیز و ناقض واریز گردیده است. و معاون وزیر از واریز بر مبنای کارکرد صحبت کرده است و مبنا را با توجه به پرداخت ها۳۵ دقیقه حساب کرده ؛در حالی که اگر منصف باشد باید هزینه های جانبی ذکر شده را در پرداخت ها محاسبه نماید.
این در حالی است که بخش قابل توجهی از هزینه های آموزش و پرورش مثل هزینه های بالاسری و جاری مدارس و هزینه‌های عمرانی به علت شیوع کرونا متوقف شده و صرفه جویی گردیده است بنابراین فرصتی بود برای وزارت آموزش و پرورش که برای دلجویی از معلمان و پرسنل خود ازاین صرفه جویی ها برای رفاه فرهنگیان استفاده کننداما متاسفانه بدنه اجرایی و مدیریتی آموزش و پرورش که یک بدنه ناکارآمد و غیر حرفه ای و غیر منتخب است هیچگاه نتوانست با بدنه اجرایی معلمان ارتباط برقرار کنند و هر از چندگاهی با تصمیمات نادرست موجب فشار و ناراحتی به آنها شوند و مشکلات تل انبار شده آنها را بیش از بیش افزون کنند.
از مسولان مخصوصا شخص وزیر می خواهیم که مشکل پیش آمده را سریعا برطرف نمایند تا موجب لطمه بیشتر به معلمان، آموزش و دانش آموزان که میراث داران کشور هستند نگردند.
نادر کریمی کنشگر فرهنگی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....