تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آذر 1399 - 21:08
کد خبر : 26331

سهمیه‌بندی نهاده‌های دامی

سهمیه‌بندی نهاده‌های دامی

مرغ‌ها جوان‌مرگ می‌شوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی می‌گوید: به دلیل سهمیه‌بندی نهاده‌های دامی از سوی وزارت صمت و جهاد کشاورزی و گرانی آن، سن کشتار مرغ به ۴۰ روز رسیده و مرغداران جوجه‌ها را زودتر به کشتارگاه می‌فرستند که هزینه نگهداری آنها کاهش یابد.   به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  

مرغ‌ها جوان‌مرگ می‌شوند

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی می‌گوید: به دلیل سهمیه‌بندی نهاده‌های دامی از سوی وزارت صمت و جهاد کشاورزی و گرانی آن، سن کشتار مرغ به ۴۰ روز رسیده و مرغداران جوجه‌ها را زودتر به کشتارگاه می‌فرستند که هزینه نگهداری آنها کاهش یابد.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،   به گفته مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزایش قیمت و کمبود نهاده‌های دامی باعث شده سن کشتار مرغ کاهش پیدا کند. با کاهش سن مرغ برخی از فعالان دامپزشکی می‌گویند برای اولین بار با افزایش قیمت نهاده‌های دامی به سمت شیوع صحیح تولید مرغ و افزایش کیفیت این محصول در مرغداری پیش رفته‌ایم.

محمد علی کمالی سروستانی از کاهش سن کشتار مرغ خبر داد و گفت: به دلیل سهمیه‌بندی نهاده‌های دامی از سوی وزارت صمت و جهاد کشاورزی سن کشتار مرغ به ۴۰ روز رسیده است، این در حالی است که در گذشته مرغ‌ها ۵۰ روزه کشته می‌شدند. به عبارتی مرغداران ۱۰ روز جوجه‌ها را زودتر به کشتارگاه می‌فرستند تا هزینه کمتری برای نگهداری آنها بدهند.

محمد علی کمالی سروستانی اظهار کرد: با توجه به افزایش چشم‌گیر قیمت نهاده‌های دامی جوجه‌ریزی مرغدارها در ماه مهر و آبان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. همچنین به دلیل کاهش سن کشتار وزن تمام مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها هم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم کمتر شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: در گذشته یک مرغ زنده سه کیلو و ۳۰۰ گرم برای مرغدار تمام می‌شد که از این مقدار ۷۴ درصد آن گوشت بود اما حالا وزن مرغ‌ها به دو کیلو و ۷۰۰ گرم رسیده است و با این شرایط گوشت چندانی هم به دست مردم نمی‌رسد.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....