تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 8:48
کد خبر : 80593

سهام درون گروهی خودروسازان واگذار می شود

سهام درون گروهی خودروسازان واگذار می شود

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق ١۴٠١ گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم، چرا که دارایی ها و سهام درون گروهی خودروسازها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق ١۴٠١ گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم، چرا که دارایی ها و سهام درون گروهی خودروسازها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر می گردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.

اقتصاددان: تیموری همچنین از حذف خودرو تیبا از سال آینده از چرخه تولید و عرضه خودرو آریا در سال ١۴٠١ خبر داد و گفت: بنده همیشه اعتقاد به حمایت از زنجیره تامین داشته‌ام و معتقدم خودروساز بدون زنجیره تامین هیچ است. نکته‌ای که در جامعه ما مغفول مانده است، بحث توجه به سهامداران خرد است؛ ما در سایپا یک میلیون سهامدار خرد داریم که در سال‌های اخیر هیچ عایدی نداشتند.

وی ضمن اشاره به اینکه به ازای تولید هر خودرو تیبا ۷۷میلیون و ۴٩٩ هزار تومان زیان ایجاد می‌شود، گفت: تلاش ما برای این است که از سال آینده تولید انبوه خودرو تیبا در گروه صنعتی سایپا متوقف شود ث و تنها برای سهم خودروهای ثبت‌نامی تولید آن صورت گیرد. از سال آینده، تمرکز خود را بر روی تولید موتوری براساس نقشه مداری خواهیم گذاشت. دیگر نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم که زنجیره تامین از این بابت متحمل زیان شود. اولین موتور طراحی شده نیز تولید شده و در حال تست است.

مدیرعامل سایپا همچنین خبر داد: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه خواهیم‌کرد و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم. فرآیندها بایستی اصلاح شوند؛ تغییر فرآیند سخت و پیچیده است اما با آموزش می‌توان به سهولت تغییر را انجام داد. اوایل سال آتی، فرآیند کیفیت را در سایپا اصلاح‌ خواهیم کرد.

سرپرست شرکت سازه گستر سایپا:
ارز بری خودرو تا ۳۰ درصد گذشته کاهش یافته است

مهرداد معلمان سرپرست شرکت سازه گستر سایپا در همایش “زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۱”گفت: خودروهایی که ما هم اکنون در حال تولید آن هستیم چیزی بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار تقریباً ارز بری دارند که در سه چهار سال گذشته چیزی حدود بیست تا سی درصد این مبلغ کم شده و تقریباً در هر خودرو ۳۰۰ دلار کاهش ارز بری داشته ایم.
معلمان در مورد عدو وابستگی در تولید قطعات خودرو گفت: در حال حاضر با توجه به تکنولوژیها و امکاناتی که در کشور داریم بر این باوریم عمده قطعات تولیدی غیر از برخی بخشهای گیربکس و موتور داخلی سازی به طور کامل انجام شده و ما تقریباً قطعه عمده وارداتی نداریم مگر قطعاتی که یا به تکنولوژی یا به واسطه مواد اولیه وارداتی وابسته هستند.
برای مثال در بحث صندلی مواد اولیه فوم وارداتی است ولی داخلی سازی مواد اولیه به عهده خودروساز یا قطعه ساز نیست و نیاز است که پالایشگاهها، پتروشیمی ها بیایند و یک سری از این مواد اولیه را کمک بکنند که ارز بری آن قطع شود و در داخل تولید شوند زیرا برخی از این مواد میزان اقتصادی تولید و میزان سرمایه گذاری آن مهم است.
همایش زنجیره خودروسازی در افق ١۴٠١ روز گذشته با حضور جمعی از فعالان صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی، نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع، نمایندگان دادستانی کشور و… به همت انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....