تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 21:30
کد خبر : 84776

سناریوهای مرز حساسیت تقلب در فعالیت مالی

سناریوهای مرز حساسیت تقلب در  فعالیت مالی

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: فعالیت های تقلبی در صنایع و بخش های مختلف صنعت متفاوتند. بر اساس مطالعات متعدد در این زمینه ، کلاهبرداری های مالی را می توان به گروه های مختلفی از جمله کلاهبرداری های بانکی، بیمه، پولشویی، صورت های مالی ، وام مسکن

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:
فعالیت های تقلبی در صنایع و بخش های مختلف صنعت متفاوتند. بر اساس مطالعات متعدد در این زمینه ، کلاهبرداری های مالی را می توان به گروه های مختلفی از جمله کلاهبرداری های بانکی، بیمه، پولشویی، صورت های مالی ، وام مسکن و مراقبت های بهداشتی به شرح ذیل طبقه بندی کرد.
تقلب در صنعت بانکداری شامل:
– تقلب با استفاده از کارت اعتباری
– تقلب با استفاده از وام مسکن
– تقلب با استفاده از پولشویی
تقلب شرکتی شامل:
– تقلب در صورت های مالی
– تقلب در اوراق بهادار و کالا
تقلب در بیمه شامل:
– تقلب در اوراق بهادار و کالا
– تقلب در بیمه خدمات درمانی
– تقلب در بیمه خودرو
تقلب در ارزهای دیجیتال شامل:
– تقلب در بیت کوین
در این نوشتار انواع تقلب های در صنعت بانکداری به اختصار شرح داده می شود.
تقلب با استفاده از کارت های اعتباری
مفهوم انجام ترا کنش های پولی به صورت الکترونیکی بدون وجود پول فیزیکی به عنوان اعتبار شناخته می شود، کارت اعتباری حاوی مشخصات مشتری و خدمات اعتباری است. کارت اعتباری شناخته‌شده‌ترین حوزه رو به رشد خدمات در بانکداری الکترونیکی است که به طور گسترده در معاملات پولی آنلاین و تجارت الکترونیکی استفاده می‌شود. در مقابل، رشد سریع استفاده از کارت اعتباری باعث شکل‌های مختلف تقلب و کلاهبرداری از این کارت ها شده است. کلاهبرداران از کارت اعتباری برای انجام تراکنش‌های غیرقانونی استفاده می‌کنند که منجر به ایجاد زیان برای دارندگان کارت و بانک‌ها می‌شود.از سوی دیگر، تولید کارت های جعلی به کلاهبرداران کمک کرده، تا تراکنش ها را راحت تر از همیشه انجام دهند.
کلاهبرداری کارت اعتباری را می توان به دو آنلاین و آفلاین دسته تقسیم کرد:
در کلاهبرداری آنلاین کلاهبرداران معاملات خود را به ویژه در خریدهای آنلاین از طریق اینترنت، تلفن همراه یا حتی با استفاده از مرورگر وب انجام می دهند در حالی که در کلاهبرداری آفلاین، کلاهبرداران فعالیت های خود را با استفاده از کارت اعتباری سرقت شده به عنوان دارنده واقعی کارت انجام می دهند.
تقلب با استفاده از وام مسکن
این فرآیند اسناد وام مسکن را با اصلاح یا حذف اطلاعات در طول فرآیند درخواست وام هدف قرار می دهد. و زمانی اتفاق می‌افتد که کلاهبردار ملکی ارزش اصلی ملک را با هدف به دست آوردن منافع مادی بیشتر یا تحت تأثیر قرار دادن تامین مالی کننده (بانک)، برای تامین مالی وام خود گمراه کند.

تقلب با استفاده از پولشویی
این روشی است که مجرمان برای دستکاری یا پنهان کردن منشأ پول غیرقانونی با تشویق کلاهبرداران به قانونی کردن و پاکسازی پول کثیف استفاده می کنند.
پولشویی اقدام کلاهبرداران یا سازمان هایی است که به طور عمدی مبادلات مالی را با درآمدهای حاصل از برخی فعالیت های غیرقانونی مبادله می کنند تا منبع اصلی پول یا ماهیت درآمد را پنهان کنند تا آنها را مشروع جلوه دهند. پولشویی تأثیر قابل توجهی بر جامعه دارد پولشویی منبع اصلی ارتکاب جرایم دیگر مانند تأمین مالی تروریسم و تجارت اسلحه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....