تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مرداد 1399 - 12:35
کد خبر : 13413

سلطان جعل مدرک ایران| اخلال‌گری در نظام اقتصادی با اسناد جعلی

سلطان جعل مدرک ایران| اخلال‌گری در نظام اقتصادی با اسناد جعلی

اقتصاددان ـ نماینده دادستان در دادگاه رسیدگی به اتهامات هلدینگ آفتاب گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند شکایات خود از «سلطان مدرک» را تقدیم دستگاه قضا کنند. به گزارش اقتصاددان از مشهدمقدس، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۵ متهم پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب به ریاست قاضی سیدهادی منصوری و در قالب شعبه ویژه

اقتصاددان ـ نماینده دادستان در دادگاه رسیدگی به اتهامات هلدینگ آفتاب گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند شکایات خود از «سلطان مدرک» را تقدیم دستگاه قضا کنند.
به گزارش اقتصاددان از مشهدمقدس، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۵ متهم پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب به ریاست قاضی سیدهادی منصوری و در قالب شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال‌گران و مفسدان در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد و با حضور متهمان و وکلای مدافع آنها، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات، جمعی از شکات و وکلای آنها، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در حال برگزاری است.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اعلام رسمیت دادگاه توسط رییس جلسه، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه انجام شده در این پرونده پرداخت و گفت: یکی از اهداف مهم در جریان رسیدگی‌های قضایی، پیشگیری از تکرار و وقوع مجدد چنین جرایمی از سوی سایر افراد، در کنار برخورد قاطعانه قانونی با مجرمینی است که به اعتماد عمومی صدمه می‌زنند.

در این هنگام و به دستور رییس دادگاه امیر رضا ثابت فرزند محمدحسن به عنوان متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و از وی خواسته شد تا مطابق کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به دفاع از خود بپردازد.

قاضی با ذکر مجدد ۹ اتهام منتسبه به امیر رضاثابت، از وکیل مدافع متهم ردیف اول خواست تا لایحه دفاعیه خود را پس از دفاع از موکل خود به دادگاه تقدیم کند.

متهم امیر رضا ثابت با اشاره به نحوه اقدامات خود و در پاسخ به سئوالات رییس دادگاه گفت: مهر‌های مورد اشاره در انبار ما کشف شده و اقدامات در مورد تعدادی از سایت‌هایی که اعلام شد را قبول دارم.

نماینده دادستان در واکنش به اظهارات متهم مبنی بر عدم قبول برخی اتهامات خود گفت: به اذعان همه متهمان امیر رضاثابت دستور انجام امور را صادر می‌کرده و محل خدمت افراد نیز در مشهد و سایر نقاط را نیز او تعیین می‌کرده است. نامبرده با کتمان درآمدهای خود نهایتا مبادرت به فرار مالیاتی می‌کند. متهم ردیف اول دستور امحا اسناد مالی را صادر می‌کند که خوشبختانه برخی این کار را انجام نمی‌دهند.

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات و اقاریر سایر متهمین و همچنین گزارش سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه گفت: متهم اصلا اجازه صدور چنین مدارکی را نداشته است.

قاضی خلال مطالب نماینده دادستان اعلام کرد: چنانچه هر شخص حقیقی یا حقوقی از این افراد شکایت دارد می‌تواند شکایت خود را تقدیم مرجع قضایی کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

غرابادیان به عنوان نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف اول گفت: ما شما را به صداقت در اظهارات دعوت می‌کنیم؛ چرا که بیان واقعیت‌ها در نهایت می‌تواند به شما کمک کند و این تذکرات در حالی به شما داده می‌شود که اسناد و مدارک کشف شده و همچنین اقاریر و اظهارات خود شما و سایر متهمین، نشانگر وقوع تخلفات و جرایم متعدد تحت لوای این شرکت است.

نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف اول گفت: بنای شما ثبت شرکت به نام دیگران با هدف پوشش بوده و برخی از موسساتی که توسط این افراد به نام آن‌ها مدرک صادر شده اصلا وجود خارجی نداشته است.

غرابادیان با اشاره به صدمات مادی و معنوی که نامبرده به جامعه زده گفت: اقدامات او علاوه بر فرار مالیاتی. موجب هتک حیثیت مجامع علمی شده است. ع/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....