تاریخ انتشار : یکشنبه 8 خرداد 1401 - 17:21
کد خبر : 89350

سقوط ۶۳ درصدی اتریوم از قله تاریخی

سقوط ۶۳ درصدی اتریوم از قله تاریخی

نوسان بیت کوین در حدود قیمت ۲۹۰۰۰ دلار و تغییرات اندک آن نسبت به دیروز، موجب آرامش بازار ارزهای دیجیتال شده است. اقتصاددان: بیت کوین هم اکنون با رشد حدود نیم درصدی نسبت به دیروز، در حوالی قیمت ۲۹۰۰۰ دلار معامله می شود. البته بازدهی هفتگی بیت کوین هنوز هم منفی است و افرادی که

نوسان بیت کوین در حدود قیمت ۲۹۰۰۰ دلار و تغییرات اندک آن نسبت به دیروز، موجب آرامش بازار ارزهای دیجیتال شده است.

اقتصاددان: بیت کوین هم اکنون با رشد حدود نیم درصدی نسبت به دیروز، در حوالی قیمت ۲۹۰۰۰ دلار معامله می شود. البته بازدهی هفتگی بیت کوین هنوز هم منفی است و افرادی که یک هفته قبل آن را خریده اند، در حال حاضر حدودا ۳ درصد ضرر کرده اند.

درباره معاملات امروز بازار ارزهای دیجیتال می توان به کاهش چشمگیر ارزش معاملات اشاره کرد که افت ارزش معاملات بیت کوین می تواند نکته ای مورد توجه برای معامله گران باشد. ارزش معاملات بیت کوین در شبانه روز گذشته حدود ۱۷ میلیارد دلار بوده که عددی بسیار کوچک برای این ارز بزرگ محسوب می شود.

ارزش بازار بیت کوین هم ۵۵۱ میلیارد دلار است. این ارز فاصله زیادی با قله ۶۸۶۶۴ دلاری خود دارد و از این عدد، ۵۷ درصد کاهش قیمت را ثبت کرده است.

سقوط ۶۳ درصدی اتریوم از قله تاریخی

اتریوم با رشد حدود یک درصدی قیمت، در حوالی ۱۷۷۰ دلار معامله می شود. با این حال، افت اخیر اتریوم که شیب بیشتری نسبت به افت سایر ارزهای بزرگ داشته، باعث شده این نماد در یک هفته گذشته کاهش ۱۱ درصدی قیمت را تجربه کند و خریداران آن، نسبت به خریداران بسیاری از ارزهای دیگر، در زیان بیشتری هستند.

ارزش معاملات اتریوم در یک شبانه روز ۱۱ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم ۲۱۴ میلیارد دلار است.

اتریوم در عملکرد کلی، نسبت به بیت کوین با افت بیشتری مواجه بوده و برخلاف بیت کوین که نسبت به قله ۵۷ درصد افت کرده، اتریوم افت ۶۳ درصدی داشته. حتی اخیرا منابع آماری در بازار ارزهای دیجیتال گزارش داده اند که فعالان بازار، در روند نزولی سعی می کنند دارایی خود را از اتریوم به بیت کوین تبدیل کنند تا با افت ارزش کمتری در دارایی های خود مواجه شوند.

نوسان محدود آلت کوین ها

امروز تعادل به شکل مشهودی در بازار نمایان است. گرچه تعداد نمادهای منفی بسیار کمتر از نمادهای مثبت است، اما همان نمادهای مثبت هم اکثرا رشدهای بسیار کوچک داشته اند.

بیشترین رشد امروز مربوط به آوالانچ است که ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته اما درصورتی که آن را نادیده بگیریم و الروند و تزوس را که رشد حدود ۳٫۵ درصدی داشته اند را کنار بگذاریم، مابقی ارزهای مثبت، کمتر از ۳ درصد رشد کرده اند.

در میان نمادهای منفی هم مونرو حدودا ۳٫۵ درصد افت کرده و مابقی ارزهای منفی در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار، کاهش قیمتی کمتر از دو درصد داشته اند.

البته در مقیاس هفتگی وضعیت متفاوت است. به جز اتریوم کلاسیک که ۸٫۵ درصد رشد کرده، ترون که ۶ درصد افزایش قیمت داشته و لئو و تزوس که به ترتیب ۳ و یک درصد رشد کرده اند، مابقی ارزها در مقیاس هفتگی با افت قیمت مواجه بوده اند.

در این بخش، منفی ترین نمادها ایپ کوین و الروند هستند که ۲۳ درصد کاهش قیمت داشته اند. نیر پروتکل و زی کش هم هر دو بالای ۲۰ درصد افت در یک هفته داشته اند.

افت ۳۷ درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به دیروز حدود ۷ دهم درصد رشد کرده و به عدد ۱٫۲ تریلیون دلار رسیده است.

ارزش معاملات اما با کاهش مواجه بوده و با افت ۳۷ درصدی، به عدد ۴۸ میلیارد دلار رسیده است. در معاملات دیفای ۴ میلیارد دلار داد و ستد ثبت شده و در استیبل کوین ها هم ۴۱ میلیارد دلار معامله انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....