تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 - 21:46
کد خبر : 49903

سقوط ۲۰ دلاری طلا در آخرین روز معاملاتی هفته

سقوط ۲۰ دلاری طلا در آخرین روز معاملاتی هفته

معاملات روز گذشته بازار فلزات گرانبها در ایالات متحده تحت فشار افزایش شاخص دلار آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته به شدت کاهش یافت. اقتصاددان؛ بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۲۰.۴۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۷۷.۸۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۴ دلار

معاملات روز گذشته بازار فلزات گرانبها در ایالات متحده تحت فشار افزایش شاخص دلار آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته به شدت کاهش یافت.

اقتصاددان؛ بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۲۰.۴۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۷۷.۸۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۴ دلار کاهش به قیمت ۲۷.۹۲ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی رو به صعودی داشتند. شاخص‌های اصلی در ایالات متحده هم روند صعودی داشتند، در معاملات روز گذشته با پایان مثبت هر سه شاخص اصلی، اس‌اندپی۵۰۰ سومین هفته صعودی متوالی خود را به پایان برد.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا در محدوده ۱.۴۴ درصدی معامله می‌شود و در کمترین میزان سه ماهه گذشته خود قرار دارد. این در حالی است که انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در روز پنجشنبه بیشترین رشد تورم را در ۱۳ سال گذشته نشان می‌دهد. بازده پایین اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری از این بابت است که تورم در حال حاضر مشکل ساز نیست، اگرچه سایر شاخص‌ها خلاف این مطلب را نشان می‌دهد.

دیگر گزارش‌های روز گذشته بیانگر آن است که چین برای کنترل افزایش قیمت کامودیتی‌ها و کالاهای خام از ذخایر دولتی خود استفاده خواهد کرد. بر اساس گزارشی که بلومبرگ در این باره نوشت: چین به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، کالاهایی همچون مس، آلومینیوم، روی و سایر کالاها را به صورت مستقیم به مصرف کننده نهایی عرضه خواهد کرد. چین همچنین در حال برنامه ریزی برای افزایش تولید گوشت خوک و تسریع در انجام زیرساخت‌های زغال‌سنگ است تا بتواند کنترل بیشتری بر روی هر دو بازار داشته باشد.

بازارها در آخرین روز معاملاتی نگاهی به نشست گروه ۷ نیز داشته‌اند. پیش نویس منتشر شده از این نشست بیانگر آن است که این گروه در نهایت بر مساله شیوع کرونا و نیز روابط کشورهای عضو با دو کشور روسیه و چین تمرکز بیشتری خواهد داشت.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا روند افزایشی خود را ادامه داد. قیمت نفت خام نیمکس پس از دستیابی به بالاترین سطح قیمت دو سال و نیم گذشته، یعنی ۷۰.۶۵ دلار در هر بشکه که روز پنجشنبه به ثبت رسید، در آخرین روز معاملاتی هفته به قیمت ۷۰.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

سقوط ۲۰ دلاری طلا در آخرین روز معاملاتی هفته

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای آگوست در میان روند افزایشی ۹ هفته‌ای که در نمودارهای میله‌ای مشهود است، از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۱۹۱۹.۲۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۹۰۶.۶۰ دلار در اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۷۱.۷۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۱۸۶۶.۷۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

سقوط ۲۰ دلاری طلا در آخرین روز معاملاتی هفته

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار و در تلاش هستند تا روند صعودی قیمت دو ماهه را در نمودارهای روزانه حفظ کنند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه می یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۶ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۸.۴۴۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۸.۷۱ دلار مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره ۲۸ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷.۴۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....