تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 - 16:23
کد خبر : 90643

سقوط سهام ریالی بورس

سقوط سهام ریالی بورس

در اولین روز کاری هفته شاخص‌های بازار سهام افت کردند و اغلب گروه‌های ریالی بورس قرمزپوش شدند. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه بیست و یکم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۲ هزار و ۱۱ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. شاخص هم وزن

در اولین روز کاری هفته شاخص‌های بازار سهام افت کردند و اغلب گروه‌های ریالی بورس قرمزپوش شدند.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه بیست و یکم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۲ هزار و ۱۱ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت هزار و ۵۳۶ واحدی در سطح ۴۱۹ هزار و ۸۶۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۰ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۹۱۵ واحد قرار گرفت.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «خودرو»، «وبصادر» و «وتجارت» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فارس»، «فملی» و «شاراک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «ودی» و «بگیلان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فجهان»، «شرانل» و «ومهان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، کایزد و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

در اولین روز معاملاتی هفته، قیمت سهام اغلب نمادهای خودرویی و بانکی کاهش یافت و گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» قرمزترین گروه‌های بازار سهام بودند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بود که ۲۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۵۴ درصد کاهش یافت و ۳۲ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۷۰ درصد افت کرد و در رقم ۵۳ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران) با صف‌ خرید ۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فلوله، نمادهای حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و پخش (شرکت پخش البرز) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سبزوا (شرکت سیمان لار سبزوار) تعلق داشت که ارزش آن ۶ میلیارد تومان بود. پس از سبزوا، نمادهای فنورد، زگلدشت، خزر و فروسیل بیشترین صف فروش را داشتند.

سقوط سهام ریالی بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....