تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 - 19:52
کد خبر : 50668

سقوط بیت‌کوین به کانال ۳۵هزار دلاری

سقوط بیت‌کوین به کانال ۳۵هزار دلاری

در حال حاضر به دنبال افت قیمت بیت‌کوین به کانال ۳۵هزار دلاری، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که امکان دارد این رمزارز مجددا تا کانال ۳۰هزار دلاری هم سقوط کند. اقتصاددان؛ سقوط بیت‌کوین به کانال ۳۵هزار دلاری باعث شده اخیرا دیدگاه صعودی برای خرید این رمزارز کاهش پیدا کند، اما داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد دارندگان بیت‌کوین که

در حال حاضر به دنبال افت قیمت بیت‌کوین به کانال ۳۵هزار دلاری، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که امکان دارد این رمزارز مجددا تا کانال ۳۰هزار دلاری هم سقوط کند.

اقتصاددان؛ سقوط بیت‌کوین به کانال ۳۵هزار دلاری باعث شده اخیرا دیدگاه صعودی برای خرید این رمزارز کاهش پیدا کند، اما داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد دارندگان بیت‌کوین که دیدگاهی طولانی مدت برای آن در نظر گرفته‌اند، به انباشت آن ادامه می‌دهند.

در تاریخ ۱۸ژوئن، بیت‌کوین و بازارهای سنتی به دلیل اظهار نظر فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره زودتر از موعد انتظار که منجر به افزایش نرخ دلار شد، با فشار فزاینده‌ای مواجه شدند.

با این حال، اعلامیه فدرال رزرو به طور کامل عامل این وضعیت نیست. نگرانی‌ها برای افت بیشتر بیت‌کوین همراه با افزایش بحث‌های متمرکز بر نزدیک شدن آن به تقاطع مرگ و معنای آن برای آینده بیت‌کوین، این وضعیت را برای این رمزارز در طول هفته‌های گذشته ایجاد کرده است.

فروش امروز، قیمت بیت‌کوین را به زیر خط حمایتی مهم ۳۶هزار دلاری کشاند و باعث شد پیش از سقوط مجدد آن به کانال ۳۰هزار دلاری، معامله‌گران کانال ۳۲هزار و ۵۰۰دلاری را به عنوان نقطه توقف بعدی پیش‌بینی کنند.

این عوامل فنی همراه با عناوین منفی در اخبار همچون توقف فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارزها توسط مقامات چینی، باعث نگرانی معامله‌گران در خصوص افت اخیر قیمت بیت‌کوین شده است.

در نتیجه این نگرانی‌ها، شاخص ترس و طمع رمزارزها، با ثبت ترس شدید و ادامه روند ماه گذشته، به ۲۵ سقوط کرد.

آمار ارائه شده از سوی شرکت تجزیه و تحلیل CryptoQuant نشان می‌دهد که جریان خالص بیت‌کوین به مبادلات پیش از سقوط این هفته از ۴۱هزار دلار به ۳۶هزار دلار، هشدارهایی را به معامله‌گران نشان داده است. در تاریخ ۱۵ژوئن، هنگامی که قیمت بیت‌کوین به ۴۱هزار و ۳۰۰دلار رسید، جهش قابل توجهی را در ورودی بیت‌کوین به مبادلات ایجاد کرد، و پس از آن طی سه روز با ۱۵درصد کاهش مواجه شد.

در حالی که جریان خالص بیت‌کوین در مبادلات طی دو روز گذشته با تعادل برقرار شده و جریان ورودی تنها اندکی از جریان خروجی پیشی گرفته، فعالان بازار اکنون منتظر هستند که ببینند قیمت‌ها به کدام سمت حرکت می‌کند.

در حالی که ترس سرمایه‌گذاران در حال افزایش بوده و برخی از معامله‌گرانی که این رمزارز را بین ماه‌های مارس و می در اوج قیمت آن خریداری کرده‌اند و اکنون با ضرر می‌فروشند، کل عرضه بیت‌کوین توسط دارندگانی که دیدگاه صعودی دارند نگهداری می‌شود و پس از افت قیمت در اواسط ماه می، همچنان در حال افزایش است.

به گفته یکی از تحلیلگران، داده‌های اخیر زنجیره‌ای نشان می‌دهد که بیت‌کوین بیش از حد فروخته شده و اکنون در شاخص‌های مهم انحراف از نظر تاریخی قرار گرفته است.

از طرفی، به این دلیل که دارندگان بیت‌کوین با دیدگاه صعودی در طولانی مدت به افزایش موجودی خود ادامه می‌دهند، داده‌های بلند مدت آینده خوش‌بینانه‌تری را نشان می‌دهد.

در نمودار ارائه شده، تغییر قیمت ۴ساعته بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

سقوط بیت‌کوین به کانال ۳۵هزار دلاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....