تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 22:21
کد خبر : 99164

سقوط آزاد قیمت سیمان

سقوط آزاد قیمت سیمان

بررسی نوسانات قیمتی در بازار مصالح ساختمانی حاکی از تداوم ریزش قیمت سیمان در بازار است. بررسی قیمت‌ها در بازار سیمان حاکی از آن است که هر پاکت سیمان تیپ ۲ تهران امروز ۴۶ هزار تومان قیمت خورده است که نسبت به هفته گذشته ۲ هزار تومان ارزان شده است و هر پاکت سیمان تیپ

بررسی نوسانات قیمتی در بازار مصالح ساختمانی حاکی از تداوم ریزش قیمت سیمان در بازار است.

بررسی قیمت‌ها در بازار سیمان حاکی از آن است که هر پاکت سیمان تیپ ۲ تهران امروز ۴۶ هزار تومان قیمت خورده است که نسبت به هفته گذشته ۲ هزار تومان ارزان شده است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ آبیک نیز ۴۶ هزار تومان قیمت خورده است که نسبت به هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ فارس نو نیز ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است که مسیری خلاف جهت بازار در پیش گرفته است و از هفته گذشته تا امروز ۸۰۰ تومان گران شده است.

شیب ریزش قیمت‌ها در بازار سیمان در بازه زمانی یک ماهه تند شده است به طوری که هر پاکت سیمان تیپ ۲ تهران در ابتدای مردادماه ۷۵ هزار تومان قیمت داشته است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ آبیک نیز در ابتدای مرداد ماه ۷۴ هزار تومان قیمت داشته است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ فارس نو نیز در این زمان به قیمت ۵۷ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،  روند قیمت سیمان تیپ ۵ نیز کاهشی است به طوری که هر پاکت سیمان تیپ ۵ تهران از ۵۲ هزار تومان در ابتدای ماه امروز به ۵۱ هزار تومان رسیده است؛ گفتنی است که هر پاکت از سیمان تیپ ۵ تهران در مدت مشابه سال گذشته ۶۸ هزار تومان قیمت داشته است.

مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت اصلی این کالای اساسی گفت: با در نظر گرفتن ۹ درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد هزینه حمل و نقل و ۱۵ درصد نرخ سود قیمت فعلی هر کیسه سیمان در بازار برای مصرف کننده باید کمتر از ۵۰ هزار تومان باشد.

سردترین فصل ساخت‌وساز در پایتخت برای بهار۱۴۰۱ به ثبت رسید. تیراژ تولید مسکن در تهران طی فصل اول امسال به پایین‌ترین میزان طی حداقل ۱۸سال گذشته سقوط کرد. این رکود تاریخی خانه‌سازی بیش از هر عاملی، متاثر از «جهش دوباره قیمت مسکن» در ابتدای سال جاری است که باعث نااطمینانی سرمایه‌گذاران ساختمانی به آینده و ناتوانی بیشتر آنها در فروش و در نتیجه انصراف از ادامه فعالیت شد. سازنده‌ها در مارپیچ تورم ملکی گیر افتاده‌اند؛ به‌طوری‌که «رشد بیشتر قیمت» باعث تشدید خروج آنها از بازار ساخت می‌شود و برعکس.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....