تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 16:55
کد خبر : 105861

«سفر جدید، سرنوشت مشترک» عنوان برنامه‌ای برای ترویج روحیه بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست در کشورهای آسیایی

«سفر جدید، سرنوشت مشترک» عنوان برنامه‌ای برای ترویج روحیه بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست در کشورهای آسیایی

دیپلمات ارشد ترکیه: چین کمک‌های چشمگیری به حفظ صلح و ثبات جهانی کرده است مرکز برنامه زبان‌های آسیایی و آفریقایی، سفارت چین در ترکیه و یک اندیشکده ترکیه‌ای روز ۲۶ اکتبر (۴ آبان) مشترکا نشست آنلاینی را تحت عنوان «سفر جدید و آینده مشترک» برگزار کردند. «لیو شائوبین» سفیر جمهوری خلق چین در ترکیه و

دیپلمات ارشد ترکیه: چین کمک‌های چشمگیری به حفظ صلح و ثبات جهانی کرده است

مرکز برنامه زبان‌های آسیایی و آفریقایی، سفارت چین در ترکیه و یک اندیشکده ترکیه‌ای روز ۲۶ اکتبر (۴ آبان) مشترکا نشست آنلاینی را تحت عنوان «سفر جدید و آینده مشترک» برگزار کردند. «لیو شائوبین» سفیر جمهوری خلق چین در ترکیه و دکتر «آکان شوور» رئیس بنیاد گروه مرمره، «هاکان اوجال» دیپلمات ارشد ترکیه‌ای و «علی گولر» خبرنگار و ستون نویس «جمهوریت» روزنامه جریان اصلی ترکیه سخنرانی‌های مهمی ایراد کردند.

هاکان اوجال سفیر سابق ترکیه در بسیاری از کشورهای جهان گفت تحت رهبری حزب کمونیست چین، نزدیک به ۱۰۰ میلیون فقیر از مناطق روستایی به طور مداوم از فقر نجات یافتند. این دستاورد کمک شایانی به حفظ صلح و ثبات جهانی و ارتقاء توسعه اقتصادی جهان کرده است.

تمجید مقامات لائوس از ماموریت حزب کمونیست چین

در سمیناری که توسط مقامات استان‌های در مسیر راه آهن مشترک چین-لائوس تحت عنوان «سفر جدید و سرنوشت مشترک» برگزار شد، اقشار مختلف مردم شرکت کردند.

به اعتقاد مردم لائوس، گزارش ارائه شده توسط «شی جین پینگ» در بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین یک سند برنامه‌محور از مارکسیسم و یک سند راهنما برای لائوس به منظور یادگیری از تجربه چین محسوب می‌شود.

«سوکناه بونیونگ» معاون دبیرکل کمیته استانی حزب «لوانگ پرابانگ» در لائوس با تمجید فراوان از دستاوردهای بزرگ چین در دوره جدید گفت که ابتکار «کمربند و جاده» فرصت‌های توسعه‌ای عظیمی برای لائوس به ارمغان آورده است.

وی افزود: راه آهن مشترک چین-لائوس که اولین خط آهن استاندارد در لائوس محسوب می‌شود مزایای محسوسی برای مردم لائوس به ارمغان آورده و تجسم روحیه جامعه لائوس-چین با سرنوشت مشترک است.

«آئونچانه خامفوونگ» معاون استاندار «نانتا» و «آئونکئو اونالوم» معاون استاندارد «اودوماکسی» لائوس نیز ابراز امیدوار کردند از تجربه چین بیاموزند و سطح حکمرانی توده‌ها را بهبود بخشند.

اندیشکده فیلپین: توسعه چین اطمینان و ثبات برای جهان به ارمغان می‌آورد

روز ۲۴ اکتبر مرکز آسیا-آفریقای رادیو و تلویزیون مرکزی چین به همراه اندیشکده مشهور «انجمن پژوهش راهبرد قرن آسیا» در فیلیپین و رسانه‌های جریان اصلی این کشور مشترکا سمینار آنلاینی تحت عنوان «نگاهی به بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین: چین و فیلیپین در سفر جدید» برگزار کردند.

«هرمان لورل» موسس «مرکز مطالعات راهبردی فیلیپین-بریکس»، گزارش بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست را از لحاظ محتوا غنی توصیف کرد و موضوعاتی مانند «دستیابی به هدف صد ساله دوم»، «سفر جدید»، «مدرنیزاسیون به سبک چینی» و «تاکید بر تعمیق اصلاحات و گشایش» را بسیار مهم ارزیابی نمود.

«لئومیل آپورتادرا» مفسر سیاسی فیلپیپن نیز گفت معتقد است حزب کمونیست چین به عنوان حزبی صد ساله نه تنها به توسعه و رشد خود پرداخته بلکه از آن مهمتر مردم چین را در دستیابی به دستاوردهای عظیم رهبری کرده است.

وی تاکید کرد: دستاوردهای تئوریک و تاریخچه توسعه چنین حزبی ارزش مطالعه و بررسی بیشتر را دارد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....