تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 15:25
کد خبر : 99457

سفرای کشورهای آسیایی و آفریقایی در سفر به شین جیانگ: خبری از «کار اجباری» نبود

سفرای کشورهای آسیایی و آفریقایی در سفر به شین جیانگ: خبری از «کار اجباری» نبود

پس از تعامل چهره به چهره سفرا با فارغ التحصیلان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، عالمان اسلامی و مردم تمام‌ گروه‌های قومی،‌ آنها بر تلاش‌های دولت چین برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از آن طبق قانون، حفاظت از آزادی‌های مذهبی شهروندان و حفاظت از فرهنگ سنتی و اقلیت‌های قومی، صحه گذاشتند. کار انجام‌شده و

پس از تعامل چهره به چهره سفرا با فارغ التحصیلان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، عالمان اسلامی و مردم تمام‌ گروه‌های قومی،‌ آنها بر تلاش‌های دولت چین برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از آن طبق قانون، حفاظت از آزادی‌های مذهبی شهروندان و حفاظت از فرهنگ سنتی و اقلیت‌های قومی، صحه گذاشتند.
کار انجام‌شده و نتایج حاصله، به طور قاطع تایید کننده موضع مشروع پکن و مبارزه آن علیه تمام ادعاهایی است که قصد سیاه‌نمایی شین جیانگِ چین را دارند. سفرای کشورهای آفریقایی و آسیایی در کاشغر از سالن یادبود مدیریت جامع شهر قدیمی و بخش قدیمی شهر بازدید کرده و شاهد بهبود شرایط زندگی و معیشتی ساکنان محلی بودند. سفرا تاکید کردند که کاشغر یک شهر مدرن است اما در عین حال جذابیت کلاسیک و زیبایی اصیل خود را نیز حفظ کرده است.

بسیار عالی است که شاهد این هستیم ساکنان کاشغر در صلح و آرامش زندگی و کار می‌کنند و هیچگونه شواهد و علائمی از «نسل کشی» دیده نمی‌شود. طی سفر آنها به کاشغر، سه فارغ التحصیل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با سفرا تجربیات خود را درباره آموزش و یافتن شغل و بهبود زندگی خانوادگی به اشتراک گذاشتند.

نمایندگان کشورهای آفریقایی و آسیایی خرسندی خود را خلاص شدن این فارغ التحصیلان از شر ایدئولوژی افراط‌گرایی ابراز کردند. این باور وجود دارد که این رویکرد دولت چین بسیار موثر است. اعضای هیات دیپلماتیک در مسجد «اتیگار» در کاشغر و در «موسسه اسلامی شین جیانگ» تبادل نظر عمیقی با عالمان دینی آنجا داشتند و درباره وضعیت واقعی حفظ آزادی مذهبی مومنان طبق قانون، اطلاعاتی کسب کردند.

به گفته سفرا، دولت محلی در شین جیانگ کاملا این آگاهی را دارد که چه رویکردی برای حفظ مردم و حفاظت از دین آنها،‌ سودمند است. چنین رویکردی به جهان نشان می‌دهد که چین به آزادی مذهبی احترام می‌گذارد و از آن حفاظت می‌کند.

دولت چین نه تنها از گروه‌های مختلف مذهبی برای انجام فعالیت‌های مشروعشان طبق قانون حمایت می‌کند، بلکه مسیری را برای مقابله با تروریسم و افراط‌زدایی کشف نموده که قابل استفاده برای بسیاری از کشورهاست.

سفرا در «ناحیه بندر بین‌المللی زمینی ارومچی» شاهد دستاوردهای ساخت منطقه کانونی «کمربند و جاده» بودند؛ در روستای سازندگانی آلات موسیقی بخش «شوفو» در شهر کاشغر،‌ آنها جذابیت و فرهنگ سنتی اقلیت‌های قومی را حس کردند.

سفرا همچنین در نمایشگاه مبارزه با ترویسم و افراط‌زدایی که در شهر ارومچی دایر است درباره تلاش‌های دولت شین جیانگ و دستاوردهای مبارزه با تروریسم و ریشه‌کنی افراط‌گرایی مذهبی اطلاع کسب کردند.

آنها تاکید کردند که شاهد یک جامعه متنوع، مدرن و فراگیر در شین جیانگ بودند که به طور کامل از شایعات و ادعاهای غربی‌ها مبنی بر «کار اجباری» و «نسل کشی» متفاوت بود.

سفرا تصریح کردند پس از بازگشت به ژنو درباره آنچه در شین جیانگ دیده و شنیده‌اند با دیگران صحبت خواهند کرد و قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی چین حمایت می‌کنند و به پشتیبانی از موضع مشروع این کشور خواهند پرداخت.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....