تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 - 11:02
کد خبر : 54984

سر و سامان ویژه در بانک سامان

سر و سامان ویژه در بانک سامان

 هر عضو هیئت مدیره ۴۰۰ میلیون پاداش گرفتند بانک سامان در مجمع عمومی سالیانه خود اقدام به پولپاشی کرد و با تصویب پرداخت ۲ میلیارد تومان به اعضای ۵ نفره هیئت مدیره بانک در قالب پاداش سالانه حامی مالی مدیران خود شد.  با وجودی که بانک های خصوصی با هدف ایجاد رقابت سالم و تسریع

 هر عضو هیئت مدیره ۴۰۰ میلیون پاداش گرفتند

بانک سامان در مجمع عمومی سالیانه خود اقدام به پولپاشی کرد و با تصویب پرداخت ۲ میلیارد تومان به اعضای ۵ نفره هیئت مدیره بانک در قالب پاداش سالانه حامی مالی مدیران خود شد.

 با وجودی که بانک های خصوصی با هدف ایجاد رقابت سالم و تسریع در امر خدمات رسانی به مردم تاسیس شدند اما اغلب این بانک ها اکنون از رسالت کاری خود دور شده و فقط به فکر کسب درآمدهای کلان هستند. این بانکها چون دارای شرکت های زیر مجموعه متعددی هستند از طریق این شرکت ها علاوه بر مشارکت در پروژه های  خرد و کلان، گاهی نیز دست به بنگاه داری و سفته بازی در بازارهای غیر رسمی زده و با استفاده از منابعی که در دست دارند منابع زیادی را برای خود تامین می‌کنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار،      کسب سودهای سرشار از بازارها ی مختلف توسط خیلی از بانک ها تا جایی است که اعضای هیئت مدیره بانک ها در مجامع عمومی سالانه پاداش های کلان دریافت می کنند.

هر چند شیوه حسابرسی بانک ها تا سالهای گذشته به شیوه ای بود که به درستی عملکرد بانک را نمی توانست مشاهده کرد اما اکنون خیلی از بانک ها با انتشار صورت های مالی خود در سامانه کدال به صورت شفاف عملکرد خود را منتشر می کنند.

به طور مثال پاداش مدیران بانک سامان (استانها و شرکت های زیر مجموعه) در سامانه کدال تا پایان سال گذشته ۱۱۲۲۵۰۰۰۰۰ بوده است. از طرفی پاداش ۵ عضو هیئت مدیره بانک سامان نیز ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. اما پاداش در نظر گرفته شده برای اعضای هیئت مدیره این بانک در مجمع عمومی سالیانه که اخیرا برگزار شد ۲ میلیارد تومان تصویب شده که پرداخت چنین رقمی اکنون خبرساز شده است.

طبق گزارش های موجود، در مجمع عمومی سالیانه بانک سامان پاداش اعضای هیئت مدیره بانک ۲/۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان و حق الجلسه سالیانه ۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان تصویب شد!

همچنین برای سال ۱۴۰۰ تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت هزینه در امور خیریه به تشخیص هیئت مدیره مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

اعضای هیئت مدیره بانک سامان پنج نفر بوده که از بین این تعداد سه نفر با مدرک کارشناسی ارشد بکار گرفته شده‌اند.

انتشار چنین اخباری و پرداخت چنین ارقامی توسط بانک ها آن هم به اعضای هیئت مدیره خود و در شرایطی که بسیاری از سر ناچاری برای اخذ وام ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی باید کفش آهنین بپوشند تا بلکه بتوانند از هفت خوان رستم بگذرند تا به این وام برسند با واکنش های زیادی مواجه شده است که چرا این حس ایجاد شده است که سیستم بانکی بخصوص بانک های خصوصی در کمک به اقتصاد کشور و مردم فاصله گرفته و فقط به فکر سود از منابعی که در دست دارند هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....