تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 21:04
کد خبر : 67700

سرگردانی قیمت ها در بازار خودرو + جدول

سرگردانی قیمت ها در بازار خودرو + جدول

نه کاهش قیمت دلار و نه برنامه دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت خودروها، نتوانست بازار خودرو را به سمت کاهشی شدن هدایت کند؛ بطوریکه در آخرین هفته آبان نیمی از خودروهای پرتیراژ رشد قیمت داشتند و نیمی دیگر بدون تغییر در بازار عرضه شدند. اقتصاددان: رصد بازار خودرو از سردگمی قیمت در میان پرتیراژهای

نه کاهش قیمت دلار و نه برنامه دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت خودروها، نتوانست بازار خودرو را به سمت کاهشی شدن هدایت کند؛ بطوریکه در آخرین هفته آبان نیمی از خودروهای پرتیراژ رشد قیمت داشتند و نیمی دیگر بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

اقتصاددان: رصد بازار خودرو از سردگمی قیمت در میان پرتیراژهای ایران خودرو و سایپا در آخرین هفته آبان ماه حکایت دارد؛ بطوریکه عوامل اثرگذار بر بازارهای سرمایه ای، موجب شده تا قیمت گذاری در بازار خودرو سخت تر از گذشته شود. با این حال در آخرین هفته آبان ماه بازار خودروها، نوسان رو به رشدی را تجربه کرد، هرچند این نوسان چندان پر سرو صدا نبود و بیشترین تغییر قیمت نسبت به هفته قبل ۴ میلیون تومان بود. براساس ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «کوییک معمولی» و «تیبا صندوقدار» رکورداران افزایش قیمت در هفته قبل بودند.

از سوی دیگر در آخرین روزهای هفته سپری شده مجلس بار دیگر به آزادسازی واردات خودرو با شرایط خاص رای مثبت داد، اما به گفته فعالان بازار خودرو اثر این تصمیم در قیمت خودروهای داخلی زمان می برد و باید ببنیم بازار خودرو در هفته جاری چه سمت و سویی به خود می گیرد.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در آخرین هفته آبان ماه محصولات ایران خودرو بین ثبات و افزایش قیمت سرگردان بودند و در مقابل محصولات سایپا رشد قیمت یک تا حدود چهار میلیون تومان را ثبت کردند. فعالان بازار معتقدند این روند در هفته های گذشته نیز بر بازار همراه بود، محصولات ایران خودرو هم راستا با بازار ارز واکنش نشان داده و قیمت آنها با نوسانات نرخ ارز تغییر می کرد، اما در بازار سایپایی ها بازی طور دیگری بود، محصولات سایپا چندان نگاهی به نوسانات بازار ارز نداشتند و راه خود را می رفتند. اتفاقی که در آخرین هفته آبان ماه هم تکرار شد و با کاهش قیمت دلار، محصولات ایران خودرو در لاک قیمتی فرو رفتند و محصولات سایپا افزایش های نامحسوس را ثبت کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

آبان ماه برای خانواده کوییک با افزایش به پایان رسید. فعالان بازار خودروها قیمت «کوییک معمولی» را ۱۸۰ میلیون تومان اعلام کردند و این قیمت نشان می دهد که این خودرو نسبت به هفته قبل رشدی چهار میلیون تومانی داشته است. «کوییکR» هم یک میلیون تومان گران شد و ۱۸۶ میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» خودروی جدید سایپایی ها در هفته ای که گذشت ثبات قیمت را حفظ کرد و تنها خودروی گروه سایپا بود که نوسانی را در بازار ثبت نکرد. این خودرو در روزهای پایانی آبان ماه با قیمت ۳۴۲ میلیون تومان به فروش رسید.

شاهین 28

قیمت تبیا در بازار خودرو

این هفته خانواده تیبا هم با افزایش قیمت همراه شدند. «تیبا صندوقدار» در کنار کوییک معمولی ایستاد و رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروها شد. این خودرو با چهار میلیون تومان افزایش ۱۶۵ میلیون تومانی شد. «تیبا ۲ معمولی» هم در هفته ای که گذشت افزایش قیمت ۳ میلیون تومانی را ثبت کرد و ۱۷۶ میلیون تومان قیمت خورد. «ساینا» که در هفته قبل رکوردار افزایش قیمت شده بود این هفته ۲ میلیون تومان گران شد و به گفته فعالان بازار خودروها، این روزها ۱۸۰ میلیون تومان دست به دست می شود.

تیبا 28

قیمت محصولات پژو در بازار

روزهای پایانی آبان ماه برای بازار پژوها با ثبات قیمت همراه بود. ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» با ثبت افزایش قیمت ۳ میلیون تومانی، ۲۵۵ میلیون تومان به فروش رفته است و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» هم افزایش قیمت یک میلیون تومانی یافت. این خودرو از سوی فعالان بازار ۲۹۸ میلیون تومان قیمت داده می شود. این در حالیست که «پژو ۲۰۶ صندوقدار» در هفته سپری شده ثبات قیمت داشت و همچنان ۲۹۶ میلیون تومان است.

پژو 28

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، آبان ماه با ثبات قیمت در خانواده سمند به پایان رسیده و «سمند LX با موتورEF7» همچنان از سوی فعالان بازار ۲۷۶ میلیون تومان قیمت داده می شود و «سمند سورن» هم ۳۲۱ میلیون تومانی است و هیچ تغییری را نسبت به هفته سوم آبان ماه ثبت نکرده.

IMG_20211119_122455_308

قیمت سایر پرطرفدارها

رصد بازار خودروها حاکی از آن است که «رانا پلاس» ۲ میلیون تومان گران شده و ۲۸۵ میلیون تومان قیمت دارد اما «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو» آبان ماه را با ثبات قیمت پشت سر گذاشتند و به ترتیب ۳۳۶ و ۴۷۰ میلیون تومان دست به دست شدند.

IMG_20211119_122529_309

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....