تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 12:52
کد خبر : 94322

سرنوشت دارایی‌های بلوکه شده ایران

سرنوشت دارایی‌های بلوکه شده ایران

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که سرنوشت دارایی‌های بلوکه شده ایران به نتیجه مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد. خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) روز چهارشنبه از گفت‌وگو تلفنی علی باقری کنی و چو هیون دونگ معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی خبر داد و نوشت دو طرف درخصوص راه های پیشرفت روابط

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که سرنوشت دارایی‌های بلوکه شده ایران به نتیجه مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) روز چهارشنبه از گفت‌وگو تلفنی علی باقری کنی و چو هیون دونگ معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی خبر داد و نوشت دو طرف درخصوص راه های پیشرفت روابط دوجانبه که تحت الشعاع مسئله دارایی‌های بلوکه شده ایران نزد سئول قرار گرفته است، گفت‌وگو کردند.

یونهاپ به نقل از وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد در این تماس تلفنی، دو طرف همچنین درباره تازه ترین تحولات مربوط به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات مرتبط با روابط دو جانبه ایران و کره جنوبی گفت‌وگو کردند.

سرنوشت دارایی‌های بلوکه شده ایران به نتیجه مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد

رسانه رسمی کره جنوبی نوشت در این تماس تلفنی، علی باقری کنی بر ضرورت حل و فصل مسائل موجود در روابط دو کشور تاکید کرد و همتای کره‌ای وی نیز اعلام کرد زمانی که توافق هسته‌ای ایران از سر گرفته شود، دولت سئول برای آزادسازی دارایی هفت میلیارد دلاری بلوکه شده ایران و نیز از سرگیری واردات نفت از این کشور تلاش خواهد کرد.

یونهاپ نوشت: مقامات سئول اعلام کرده‌اند که سرنوشت دارایی‌های بلوکه شده ایران به نتیجه مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد اما مذاکرات غیرمستقیم که در روزهای اخیر بین تهران و واشنگتن (در دوحه) انجام شد، پیشرفت معناداری به دنبال نداشت.

بر اساس گزارش یونهاپ، سئول همچنان اصرار دارد که آزادسازی دارایی هفت میلیارد دلاری ایران را به سرنوشت مذاکرات هسته‌ای گره بزند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....