تاریخ انتشار : شنبه 28 تیر 1399 - 13:30
کد خبر : 12670

سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت سردخانه‌های جدید

سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت سردخانه‌های جدید

اقتصاددان: مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۲۰ واحد سردخانه ای جدید در این استان با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است. به گزارش اقتصاددان –  ایاز برنو بیان کرد : این ۲۰ واحد افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با پایان آنها تعداد سردخانه های آذربایجان

اقتصاددان: مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۲۰ واحد سردخانه ای جدید در این استان با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.

به گزارش اقتصاددان –  ایاز برنو بیان کرد : این ۲۰ واحد افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با پایان آنها تعداد سردخانه های آذربایجان شرقی به ۱۳۵ واحد می رسد و به لحاظ ظرفیت ۱۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

وی افزود: تعداد سردخانه های آذربایجان شرقی در سال گذشته ۱۱۵ واحد بود که با ظرفیت ۳۸هزار و ۵۰۰ تن بارگیری شد. میزان سرمایه گذاری برای ساخت این سردخانه ها بیش از هزار میلیارد تومان بوده است.

برنو ادامه داد: سردخانه های آذربایجان شرقی برای ۱۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۶۰۰ نفر دیگر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است. همچنین ۱۶ شهرستان استان دارای سردخانه هستند و مراغه، میانه، تبریز و اهر بیشترین تعداد این واحدها را دارند.

وی تشریح کرد: هوراند، ورزقان و کلیبر، خداافرین و جلفا سردخانه ندارند که در حال پی گیری برای سرمایه گذاری هستیم و شهرستان جلفا به زودی صاحب سردخانه می شود.

مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: سردخانه ها یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه پایدار در اقتصاد کشاورزی است و بدون آنها توسعه کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی  غیر ممکن است.

آذربایجان شرقی به علت قرار گرفتن در مسیر صادرات، مرکز مهم در زمینه فرآوری محصولات به شمار می‌رود و  اقلام بسیاری از خشکبار هم‌چون کشمش و پسته وارد استان شده و بسته بندی می‌شود؛ اکنون استان در زمینه فراوری خشکبار دارای رتبه اول کشور است.ع / تحلیل بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....