تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 - 19:59
کد خبر : 91029

سرمایه گذاران رمزارز چقدر ضرر کردند؟

سرمایه گذاران رمزارز چقدر ضرر کردند؟

با ریزش قیمت بیت کوین کلیه این بازار دچار افت قیمت شد. گرچه بیت کوین در حدود ۷۰ درصد از اوج قیمتی خود فاصله گرفته است، اما این عدد برای برخی از آلت کوین‌ها مانند دوج کوین و یا سولانا بسیار شدید‌تر بوده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر در دوران اوج کریپتوکارنسی، در

با ریزش قیمت بیت کوین کلیه این بازار دچار افت قیمت شد. گرچه بیت کوین در حدود ۷۰ درصد از اوج قیمتی خود فاصله گرفته است، اما این عدد برای برخی از آلت کوین‌ها مانند دوج کوین و یا سولانا بسیار شدید‌تر بوده است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر در دوران اوج کریپتوکارنسی، در زمان همه گیری تب این بازار و داغ بودن آن، فردی بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده بود اکنون چقدر در ضرر بود؟

تصویر مربوط به سرمایه گذاران رمزارز چقدر ضرر کردند؟

ارزش بازار کریپتوکارنسی در حدود ۷۲ درصد کاهش داشته است. یعنی به طور میانگین ۷۲ درصد از دارایی‌های در این بازار از بین رفته است.

اگر به حجم بازار آلت کوین‌ها نگاهی بیاندازیم مشاهده می‌شود که آن هم در حدود ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. ایرانی‌ها به آلت کوین‌ها تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند، لذا احتمال اینکه بیش از ۷۰ درصد در ضرر باشند دور از ذهن نیست.

بر اساس گزارش نوبیتکس، در ایران رمزارزهای دوج و شیبا درصد بالایی از سبد سرمایه‌گذاری افراد را به خود اختصاص داده است. هردوی این رمزارزها بیش از ۹۰ درصد دچار ریزش قیمتی شده‌اند.

سرمایه‌گذاری در این حجم در این نوع رمزارزها که پشتوانه فنی و بنیادی قوی ندارد نشان از عدم دانش کافی در این زمینه دارد.

اغلب ارزهای دیجیتالی که افت قیمتی سنگینی نیز تجربه کردند مانند سولانا، به دلیل داغ شدن اخبار فاندامنتالی بود که به طور گسترده مورد تبلیغ قرار گرفت اما بعضا شاهد مشکلات عدیده در شبکه آنها بودیم. به طور مثال اغلب افراد اعتقاد داشتند که سولانا رقیب اتریوم است، اما این شبکه بارها و بارها دچار قطعی شد و این نقطه ضعف بزرگی برای این رمزارز محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  رمزارز آدا کاردانو به واسطه آپدیت و فورکی که داشت مورد توجه اغلب سرمایه‌گذاران این حیطه قرار گرفت و حتی تا ۳ دلار نیز رشد داشت، اما بعد از آپدیت به واسطه خللی که در شبکه آن وجود داشت، اعتبار و محبوبیت آن رو به افول رفت و در حال حاضر با ۸۵ درصد افت در حال معامله است.

این سناریو تا حدی برای اتریوم نیز به وقوع پیوسته است. اتریوم به واسطه فورکی که در تابستان گذشته داشت، رشد قیمتی خوبی را تجربه کرد. اتفاقات و پیش رفت‌هایی که اتریوم در آپدیت جدید به شبکه بلاکچین خود اضافه کرده است، بسیار کارایی آن را افزایش خواهد داد. یکی از اهداف آپدیت جدید اتریوم انتقال از استخراج اثبات کار به اثبات سهام بود. در این بین افراد بسیاری دارایی خود را به جهت منتفع شدن از مزایا و پاداش آن، استیک کردند اما زمان تحقق این وعده مدام در حال عقب افتادن است و این به کمک شرایط بد بازار، قیمت اتریوم را به زیر ۱۵۰۰ دلار تنزل داده است. به نظر می‌رسد اهداف بیان شده از طرف تیم و خالق اتریوم، بزرگتر از آن است که به این زودی محقق شود. در این بین افرادی که دارایی اتریوم خود را استیک کرده بودند، قادر به دسترسی و فروش نیستند و به ناچار تا کنون که قیمت اتریوم در حدود ۷۸ درصد افت داشته است، هولدر آن باقی مانده‌اند.

از طرف دیگر اگر امکان از استیک درآمدن این حجم دارایی به وجود آید احتمال دارد افراد به فروش آن مبادرت ورزند و این یک افت دیگر را برای این رمزارز به دنبال خواهد داشت.

در ایران، به دلیل نوسانات و افزایش نرخ ارز، ضرر ریالی افراد کمتر بوده است. اما در این محاسبه، تورم و هزینه فرصت لحاظ نشده که قطعا ضرر پنهان را افزایش می‌دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....