تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 12:25
کد خبر : 17927

سرعت غیرمجاز در بورس

سرعت غیرمجاز در بورس

در بورس امروز، معاملات نماد شستا که مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است و سوگلی این روزهای بازار متوقف شد. صبح خونین بازار سهام درحالی آغاز شد  که سهامداران چشم  به تابلو و منتظر ناجی این روزها بورس بودند، اما ناجی برخلاف انتظار ها تمام سهامداران را ناکام گذاشت و در یک ساعت ابتدایی

در بورس امروز، معاملات نماد شستا که مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است و سوگلی این روزهای بازار متوقف شد.

صبح خونین بازار سهام درحالی آغاز شد  که سهامداران چشم  به تابلو و منتظر ناجی این روزها بورس بودند، اما ناجی برخلاف انتظار ها تمام سهامداران را ناکام گذاشت و در یک ساعت ابتدایی معاملات روز دوشنبه، شاخص ۳۲هزار واحد افت داشت و بدین ترتیب نماگر در سکوی یک میلیون و ۶۱۶ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز، : در پیش گشایش روز جاری نمادهای ثبهساز، بپیوند، ولپارس، زملارد، وسخراج، در صدر تقاضا قرار داشتند.

نمادهای خگستر، خساپا، خودرو، شستا، از جمله صفوف فروش پیش گشایش روز جاری بودند .

شاخص

به گفته‌ کارشناسان اینکه از بازار حمایت شود و از آن طرف خودرو و شستا صف فروش شوند عملا بی فایده است از همین رو بهتر است فشار فروش در این دو سهم را بگیرند تا از لحاظ روانی تاثیر زیادی در کلیت معاملات داشته باشد.

معاملات شستا متوقف شد

در ادامه معاملات نماد شستا که مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است و سوگلی این روزهای بازار متوقف شد.

بازار امروز نتیجه فقط حمایت از چند سهم شاخص ساز است و علی ارغم خبری که روز گدشته از سوی سازمان بورس  مبتنی بر حمایت از تمام سهام داده شد بود اما به نظر میرسد  که این امر محقق نشده و حقوقی از سهام گلچین شده حمایت می‌کنند .

در حالتی که حداقل ۴۰۰ نماد صف فروش باشند ولی فقط ۵ نماد شاخص ساز سبزپوش بشوند بازار اعتمادش بر نمیگردد. از حدود ۴۹۰ سهام قابل معامله در بازار، ۴۷۰ نماد در صف فروش کامل هستند!

ترافیک سنگین جاده مخصوص/سرعت غیرمجاز کار دست بازار داد

یکی از مهم‌ترین دلایل جو روانی منفی در این روزهای بازار، صف‌های فروش خودرو  و خساپا است؛ دو نمادی که اگر در روز بازگشایی بعد از افزایش سرمایه با عرضه مناسب از سوی سهامداران عمده روبرو می‌شدند، شاید روند معاملاتی دیگری برای خود و بازار رقم می‌زدند اما حالا گویی در خیابان بورس، خودرویی‌ها با شتاب و سرعت بالای غیرمجازی که گرفته بودند، تصادف شدیدی کرده‌اند و باعث تشکیل یک ترافیک سنگین برای ادامه راه بقیه نمادهای بازار شده‌اند.

درست یا غلط؛ به نظر می‌رسد باید فکری برای روان شدن این ترافیک کرد؛ صف فروش خساپا کمتر از ۳۰۰ میلیارد است! اما پشت این جو روانی چند هزار میلیارد در بقیه بازار فروشنده شده‌اند!

نمایش یک‌ساعته نماگر

ارزش و حجم معاملات کل بورس و فرابورس  (ساعت:۱۰)

ارزش معاملات بورس: ۲۵۶۱ میلیارد تومان

حجم معاملات بورس۲.۷ میلیارد سهم

ارزش معاملات فرابورس ۸۱۳ میلیارد تومان

حجم معاملات فرابورس ۲۸۶میلیون سهم

شاخص کل بورس: ۱,۶۱۴,۶۳۱٫۷۱ (۳۲۳۴۷٫۳۹-)

شاخص کل هم‌وزن: ۴۳۷,۲۹۹٫۶۷ (۳۹۰۲٫۲۶-)

شاخص کل فرابورس:۱۷,۰۴۷٫۷۴۰ (۲۹۱-)

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....