تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تیر 1400 - 18:25
کد خبر : 52766

سبزپوشی ۷۰ درصد سهم های بازار

سبزپوشی ۷۰ درصد سهم های بازار

امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۰ برای اهالی بورس تهران روز خوشایندی بود، شاخص‌ها رشد چشمگیری داشتند و قیمت سهام ۷۰ درصد نمادهای بازار افزایش یافت. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۲۶ هزار و ۵۷۰ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد جهش کرد. شد تمام شاخص‌های بازار امروز

امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۰ برای اهالی بورس تهران روز خوشایندی بود، شاخص‌ها رشد چشمگیری داشتند و قیمت سهام ۷۰ درصد نمادهای بازار افزایش یافت.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۲۶ هزار و ۵۷۰ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد جهش کرد.

سبزپوشی 70 درصد سهم های بازار

شد تمام شاخص‌های بازار

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود ۲۰ هزار واحد رشد کرد.

در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه ۲۶ هزار و ۵۷۰ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۳۱ واحد رسید.

روند تغییرات شاخص هم‌وزن نیز مانند شاخص کل بود و خیلی زود توانست وارد کانال ۳۹۰ هزار واحدی شد. شاخص هم وزن در پایان معاملات با رشد ۵ هزار و ۱۵۳ واحدی نسبت به روز گذشته در رقم ۳۹۱ هزار و ۶۲۳ واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس ۱۳۰ واحد بالا آمد و به رقم ۱۸ هزار و ۳۴۱ واحد رسید.

سبزپوشی 70 درصد سهم های بازار

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه ۴۵ درصد افزایش یافت و در رقم ۷۲۰ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۴ درصد کاهش یافت و ۷۰۶ میلیارد تومان شد. بدین ترتیب برای اولین بار در ۹۴ روز کاری گذشته از ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید ۲۱۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۵۶ میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) بیشترین صف فروش را داشتند.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۳۲۲ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۳۶ نماد بورسی و ۸۶ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۳۰ نماد کاهش قیمت داشتند که ۷۸ نماد بورسی و ۵۵۲ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۷۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی

در روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۴۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به دیروز رشد ۱۸۶ درصدی داشته است.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۱۵۵ میلیارد تومان بود. پس از شستا، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (فولاد مبارکه) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «بشهاب»، «برکت» و «لخزر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ومدیر صدرنشین است و ولکار و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، گدنا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رکورد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۹ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه ۵۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین ارزش معاملات خرد با رشد ۳۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۹۱ روز کاری گذشته از ۲۷ بهمن سال ۱۳۹۹ تاکنون است.

شستا و کرمان صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۸۷ میلیارد تومان بود.

پس از شستا، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن برکت و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز نماد کرمان با تعداد ۷۷۹ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۷۱۶ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد خودرو تعلق داشت. دو نماد شستا و فملی نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

سبزپوشی 70 درصد سهم های بازار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....