تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 - 20:26
کد خبر : 106582

سبزترین روز بورس در سال ۱۴۰۱

سبزترین روز بورس در سال ۱۴۰۱

امروز شاخص کل بورس تهران بیش از ۴۴ هزار واحد رشد کرد که بیشترین صعود شاخص در سال ۱۴۰۱ است. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه چهاردهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۴ هزار و ۷۸۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحد

امروز شاخص کل بورس تهران بیش از ۴۴ هزار واحد رشد کرد که بیشترین صعود شاخص در سال ۱۴۰۱ است.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه چهاردهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۴ هزار و ۷۸۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحد رسید. رشد ۴۴ هزار واحدی بیشترین صعود شاخص در سال جاری است.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۹ هزار و ۳۴ واحدی در سطح ۳۷۴ هزار و ۷۸۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۲۱ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۷۰۷ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «بالبر»، «تنوین» و «افق» معدود قرمزهای بازار بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «تماوند»، «بساما» و «اوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان بود که ۲۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۸۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۱۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۳۵ درصدی به ۳۱۷ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۳۰ درصد کاهش یافت و ۷۸میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۲۷۱ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد فملی (شرکت ملس صنایع مس ایران) با صف‌ خرید ۳۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فملی، نمادهای حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) و کروی (شرکت توسعه معادن روی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

 سبزترین روز بورس در سال 1401

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....