تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 21:03
کد خبر : 5099

سالانه چقدر بودجه برای مقابله با بیماری‌های فراگیر باید اختصاص داده شود؟/کمتر از ۵درصد کشورها آمادگی دارند

سالانه چقدر بودجه برای مقابله با بیماری‌های فراگیر باید اختصاص داده شود؟/کمتر از ۵درصد کشورها آمادگی دارند

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ آخرین آمار ارائه شده توسط امنیت جهانی بهداشت بسیار نگران‌کننده است و ضعف شدیدی را در امنیت سلامت ملی در کشورهای سراسر جهان نشان می‌دهد. گفتنی است که بر اساس اطلاعات ارائه شده، ۱۹ درصد از کشورها نمره بالایی در زمینه تشخیص مناسب بیماری‌ها دریافت کردند؛ این

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ آخرین آمار ارائه شده توسط امنیت جهانی بهداشت بسیار نگران‌کننده است و ضعف شدیدی را در امنیت سلامت ملی در کشورهای سراسر جهان نشان می‌دهد.

گفتنی است که بر اساس اطلاعات ارائه شده، ۱۹ درصد از کشورها نمره بالایی در زمینه تشخیص مناسب بیماری‌ها دریافت کردند؛ این در حالی است که کمتر از ۷ درصد امتیاز معقول در توانایی برای جلوگیری و انتشار ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا، و کمتر از ۵ درصد صلاحیت در زمینه کشورهایی که قادر به واکنش سریع به یک بیماری همه‌گیر هستند، کسب کردند.

یکی از کارشناسان اذعان داشت: “اخیرا، شیوع ویروس جدید کرونا در شهر ووهان چین یک تلنگر به موقع برای رهبران سراسر جهان برای اصلاح ساختاری و دستیابی به یک اجماع جهانی برای آمادگی در مقابل بیماری‌های همه‌گیر است.”

قابل ذکر است که برای رسیدن به این هدف، به صورت سالانه باید ۴.۵ میلیارد دلار بودجه هزینه برای آمادگی کشورهای جهان در زمینه سلامت و مقابله با بیماری‌های فراگیر صرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....