تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 14:24
کد خبر : 16352

سازمان بورس بعنوان ناظر بازار به سهامداران پاسخ دهد

سازمان بورس بعنوان ناظر بازار به سهامداران پاسخ دهد

  اقتصاددان – مدیران شرکت فرابورس و بورس پاسخ دهند علت تخلف آشکار مسئولین ذیربط بورس و فرابورس در عدم توقف نوسان ۲۰ و ۵۰ درصدی در زمان کاهش قیمت سهم، با توجه به دستورالعمل اجرایی نحوۀ انجام معاملات در بورس و فرابورس، چیست؟ ماده دوازده مکرر یک فرابورس و ماده هفده مکرربورس : در

  اقتصاددان – مدیران شرکت فرابورس و بورس پاسخ دهند

علت تخلف آشکار مسئولین ذیربط بورس و فرابورس در عدم توقف نوسان ۲۰ و ۵۰ درصدی در زمان کاهش قیمت سهم، با توجه به دستورالعمل اجرایی نحوۀ انجام معاملات در بورس و فرابورس، چیست؟

ماده دوازده مکرر یک فرابورس و ماده هفده مکرربورس :

در صورتی که قیمت پایانی سهم طی ۵ روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۲۰ درصد #افزایش یا #کاهش داشته باشد، فرابورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش گیری نگه داشته و سپس انجام معاملات را آغاز نماید.

ماده دوازده مکرر دو فرابورس و ماده هفده مکرر یک بورس:

در صورتی که قیمت پایانی سهم طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۵۰ درصد #افزایش یا #کاهش داشته باشد، فرابورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف کرده و از ناشر درخواست برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی نماید. نماد معاملاتی حداکثر ۲ روز کاری پس از توقف نماد معاملاتی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

 منتظر پاسخ مسئولین در این خصوص هستیم.

آیا خود این اتفاق (تخلف آشکار)، شائبه دستوری بودن را تقویت نمی کند؟؟؟؟/ چرا که اکثر سهام شرکت ها با هم در حال منفی خوردن هستند و آن وقت باید اکثر بازار متوقف شود.
دوم اینکه خیلی از مسئولین بخواب زده، که بازار را با شاخص صرفا” می بینند و نظر میدهند و می گویند که شاخص ۱۰% ریخته، متوجه می شوند که کل سهم ها ۲۰ تا ۶۰% ریخته و آنها خود را به خواب زده اند و به ……… می خندند. ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....