تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 20:25
کد خبر : 99810

سازمان اوج ثابت کند پروژه‌ شاه‌چراغ را قبل از ما آغاز کرده است

سازمان اوج ثابت کند پروژه‌ شاه‌چراغ را قبل از ما آغاز کرده است

رضا انصاریان تهیه‌کننده درباره پروژه «چلچراغ» خود و خبر اخیر سازمان سینمایی اوج مبنی بر ساخت اثر درباره حضرت شاهچراغ توضیح داد. اقتصاددان: روز گذشته ۶ شهریور سازمان هنری رسانه‌ای اوج طی خبری اعلام کرد که شهرداری شیراز و سازمان هنری رسانه‌ای اوج قرارداد مشارکت ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) را منعقد کرده

رضا انصاریان تهیه‌کننده درباره پروژه «چلچراغ» خود و خبر اخیر سازمان سینمایی اوج مبنی بر ساخت اثر درباره حضرت شاهچراغ توضیح داد.

اقتصاددان: روز گذشته ۶ شهریور سازمان هنری رسانه‌ای اوج طی خبری اعلام کرد که شهرداری شیراز و سازمان هنری رسانه‌ای اوج قرارداد مشارکت ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) را منعقد کرده اند. اینجا بخوانید. این خبر در حالی اعلام شد که رضا انصاریان تهیه کننده در اواخر فروردین امسال و طی مصاحبه ای با یکی از رسانه ها اعلام کرده بود که به دنبال جذب مشارکت برای پروژه سینمایی «چلچراغ» درباره حضرت شاهچراغ علیه السلام است.

در همین رابطه رضا انصاریان تهیه کننده در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این موضوع توضیح داد: طرح «چلچراغ» توسط آقای محسن ماهینی که خود آن را نوشته بودند به ثبت رسید و برای مشارکت به نهادهای مختلفی ارایه شد. مثلا در جلسه ای با حضور آقای والی نژاد طرح را به سازمان اوج ارایه دادیم و در ادامه به سیمافیلم، حوزه هنری و شبکه تلویزیونی قرآن در صدا و سیما نیز مراجعه کرده که در هر حال مشارکت نکردند و نمی خواستند در تولید این کار کنار ما باشند و بعد از آن هم که کرونا آمد.

وی ادامه داد: در همان زمان با آقای ماهینی صحبت کردم که چون این کار بسیار بزرگ است و من تجربه همکاری با آقای مهدی فخیم زاده را در «تنهاترین سردار» و «ولایت عشق» داشتم، ایشان در سمت کارگردان باشند و آقای ماهینی علاوه بر نگارش این اثر در جایگاه شاخص دیگری مانند دستیار اول کارگردان و یا برنامه ریز حضور داشته باشند.

این تهیه کننده درباره خبر منتشر شده سازمان اوج مطرح کرد: من هم این خبر را دیدم اما اطلاعی از این پروژه ندارم و هیچ صحبتی با من نشده است. شاید می خواهند به طور مستقل خودشان کار کنند اما چیزی که وجود دارد این است که سال ۱۳۹۰ آقای ماهینی طرح اولیه را به مرکز طرح و برنامه سیما ارایه دادند و بعد از بررسی گفتند باید بازنویسی شود. سال ۱۳۹۱ – ۱۳۹۲ بود که با شبکه قرآن وارد گفتگو شدیم و گفتند که این کار را تولید خواهند کرد. حتی بعد از سال ۱۳۹۶ نیز در جلسه ای با آقای رئیسی این طرح مطرح شد و ایشان موافقت کردند اما خیلی زود جابجایی آقای رئیسی از آستان مقدس رضوی به قوه قضاییه اتفاق افتاد. حتی در این سال ها به دفاتر برخی از مراجع محترم ازجمله آقای سیستانی مراجعه کردیم.

انصاریان با اشاره به ثبت این فیلمنامه در بانک خانه سینما بیان کرد: سال ۱۳۹۴ این اثر در بانک فیلمنامه خانه سینما به ثبت رسیده است. همچنان پیگیر مشارکت هستیم و به محض پیدا کردن این مورد به سرعت پیش تولید کار را آغاز خواهیم کرد. بالاخره ممر قانونی وجود دارد که ما بتوانیم از آنجا پیگیری کنیم. اوج هم باید بیاید و بگوید که طرح آن ها برای قبل از سال ۹۴ بوده یا خیر. قانون در کنار کسی است که زودتر ثبت کرده باشد. سازمان اوج باید اثبات کند که قبل از ما پروژه را شروع کرده است.

رضا انصاریان در پایان گفت: متاسفانه برخی از افراد طرح و ایده های خود را به جایی می برند و با موافقت مواجه نمی شوند ولی دقیقا بعد از چند وقت همان جا بدون درنظر گرفتن حق و حقوق افراد همان کار را شروع و ارایه می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....