تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1400 - 16:57
کد خبر : 71426

ساخت ۴ میلیون خانه بحران زاست

ساخت ۴ میلیون خانه بحران زاست

محمدصادق کوشکی، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران در یادداشتی با عنوان “امروز اصفهان، فردا همه جا” نوشت: اقتصاددان: تجمع زاینده رود، اتفاقی طبیعی است. وقتی دولت‌ها با مشکل کمبود آب به شکل معقول برخورد نمی‌کنند و به شیوه رفع تکلیف با آن مواجه می‌شوند نتیجه آن می‌شود که این مشکل کم کم انباشته شده

محمدصادق کوشکی، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران در یادداشتی با عنوان “امروز اصفهان، فردا همه جا” نوشت:

اقتصاددان: تجمع زاینده رود، اتفاقی طبیعی است. وقتی دولت‌ها با مشکل کمبود آب به شکل معقول برخورد نمی‌کنند و به شیوه رفع تکلیف با آن مواجه می‌شوند نتیجه آن می‌شود که این مشکل کم کم انباشته شده و به بحران تبدیل می‌شود و از دولتی به دولت بعد به ارث می‌رسد و امروز در قالب یک بحران ملی خودش را نشان می‌دهد! بحرانی که دولت سیزدهم در ابتدای کار با آن روبرو شده و البته نه با دستور معاون اول به وزرای مربوطه و نه با دستور رئیسی به معاون اول حل و فصل نخواهد شد!

این بحران و نظائر آن (بحران اشتغال، حاشیه نشینی، آلودگی هوا، توسعه خط فقر و …) محصول برخوردهای غیرعلمی و ساده‌انگارانه دولت‌های قبلی با مسائلی جدی و پیچیده‌اند.

ایران کشوری خشک و کم آب است که هنوز هیچ نهاد یا دستگاهی متوجه عمق بحران بی‌آبی در آن نشده و به همین علت هیچ ضابطه و قانون دقیقی برای مدیریت و نحوه مصرف و توزیع “اندک آب” موجود در کشور تدوین نشده و در نتیجه منابع آبی موجود، روز به روز کاهش پیدا کرده و بحران آب وسعت پیدا می‌کند.

آقای رئیسی نمی‌داند و کسی هم به ایشان نگفته که بسیاری از تصمیمات دولتی و حتی طرح ساخت ۴ میلیون خانه به شیوه فعلی، موجب افزایش بحران آب خواهد شد!

عقل و علم می‌گوید برای حل بحران آب باید به موضوع “آمایش جمعیت” توجه کرد و بدون توجه به این مقوله در آینده‌ای نزدیک حتی مازندران و گیلان هم به سرنوشت اصفهان و یزد دچار خواهند شد!

آقای رئیسی عزیز!
لطفا شما مانند دولت‌های قبل رفتار نکنید و با جدی گرفتن موضوع مهم آمایش جمعیت، اجازه گسترش بحران‌هایی مانند بی‌آبی، بیکاری، آلودگی هوا، مسکن و … را ندهید!

و بماند که کمتر کسی به فکر آن است که با ترویج دیانت و خدا ترسی در جامعه، موجبات نزول رحمت الهی و تحقق آیه شریفه “یرسل السماء علیکم مدرارا” را فراهم کند …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....