تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 22:16
کد خبر : 6492

زیان‌۴۴۴ میلیارد دلار ی از دارایی‌ ثروتمندان جهان

زیان‌۴۴۴ میلیارد دلار ی از دارایی‌ ثروتمندان جهان

هفته گذشته یکی از پرهزینه‌ترین هفته‌ها برای سرمایه‌گذاران بود، حتی برای میلیاردرها به طوری که افزایش سریع شیوع ویروس کرونا، ۵۰۰ ثروتمند جهان در مجموع ۴۴۴ میلیارد دلار از دارای‌های خود را از دست دادند. شاخص داو جونز بیش از ۱۲ درصد ریزش داشت؛ افتی که از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون بیشترین افت در

هفته گذشته یکی از پرهزینه‌ترین هفته‌ها برای سرمایه‌گذاران بود، حتی برای میلیاردرها به طوری که افزایش سریع شیوع ویروس کرونا، ۵۰۰ ثروتمند جهان در مجموع ۴۴۴ میلیارد دلار از دارای‌های خود را از دست دادند.

شاخص داو جونز بیش از ۱۲ درصد ریزش داشت؛ افتی که از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون بیشترین افت در پنج روز محسوب شده و در نتیجه آن بیش از ۶ تریلیون دلار از ارزش بورس جهان ناپدید شد.

براساس شاخص ها ضرر ناشی از کرونا بیش از ۷۸ میلیارد دلار سودی را که ۵۰۰ ثروتمند جهان از آغاز سال نو میلادی تا هفته گذشته به دست آورده بودند، سه ثروتمند برتر جهان یعنی «جف بزوس» رییس شرکت آمازون، «بیل گیتس» بنیانگذار شرکت مایکروسافت و «برنارد آرنولت» رییس شرکت LVMH در مجموع با از دست دادن حدود ۳۰ میلیارد دلار از ارزش دارایی‌های خود، متحمل بیشترین ضرر شدند.

«الون ماسک» بیست و پنجمین مرد ثروتمند جهان با ۹ میلیارد دلار ضرر در رتبه چهارم بیشترین متضررها قرار گرفت. مقامات بهداشتی جهان به شدت برای مهار کرونا در تقلا هستند؛ ویروسی که به طور بالقوه سبب بروز یک بیماری شبه آنفولانزا و البته مرگبار در اکثر بیماران شده و به راحتی از فردی به ظاهر سلامت به شخصی دیگر سرایت می‌کند.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی تاکنون از اعلام ویروس کرونا به عنوان یک بیماری جهان‌گیر امتناع کرده است. حدود ۸۰ درصد از میلیاردهای حاضر در فهرست ثروتمندان بلومبرگ شامل آن دسته از افرادی که تجارتشان تحت تاثیر این فاجعه جهانی تقریبا به گل نشسته است، در سال جدید میلادی متحمل ضرر شده‌اند.

«میکی آریسون» رییس شرکت خدمات توریستی و گردشگری آمریکایی-بریتانیایی کارنیوال کورپوریشن، پس از آنکه مجبور شد یکی از کشتی‌های توریستی خود را در ژاپن قرنطینه کند، هفته جاری یک میلیارد دلار ضرر کرد؛ در این کشتی تفریحی پنج نفر جان خود را از دست دادند‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....