تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 - 19:59
کد خبر : 86581

زهر سفر در کام مسافران منطقه پرواز ممنوع بیرجند

زهر سفر در کام مسافران منطقه پرواز ممنوع بیرجند

همانطور که میدانیم تنها راه حمل و نقلی استان خراسان جنوبی که مورد استفاده عموم است حمل و نقل جاده‌ای است. البته وجود دو فرودگاه برای سفر به استان‌های تهران و مشهد مقدس هم از دیگر راه‌های ارتباطی است که با توجه به بعد مسافتی از استان بدون تردید نه تنها عاملی در افزایش هزینه‌های

همانطور که میدانیم تنها راه حمل و نقلی استان خراسان جنوبی که مورد استفاده عموم است حمل و نقل جاده‌ای است. البته وجود دو فرودگاه برای سفر به استان‌های تهران و مشهد مقدس هم از دیگر راه‌های ارتباطی است که با توجه به بعد مسافتی از استان بدون تردید نه تنها عاملی در افزایش هزینه‌های تردد شهروندان شناخته می‌شوند بلکه می‌تواند یکی از دلایل اصلی افزایش سوانح جاده‌ای نیز شناخته شود.

اقتصاددان: این درحالی است که با درنظر گرفتن وجود امکانات پروازی یعنی فرودگاه مناسب می‌بینیم عدم وجود راه آهن سبب رونق سفرهای هوایی مسئولان و مردم شده است، با این وجود لغو پروازها و کنسلی‌ها در هفته‌های اخیر مردم را معترض و گلایه‌مند کرده و مسئولان مربوطه اگرچه سخن از بررسی و رایزنی برای بهبود شرایط می‌کنند اما واقعیت امر اینجاست که تاکنون حاصلی جز معطلی و سردرگرمی مسافران از استان نداشته و شاهد مثال آن هم سریال تکراری کنسلی پروازهای خراسان جنوبی از سوی شرکت‌های هواپیمایی حکایت یک هفته‌ای نیست بلکه پی در پی و به روایتی برای مسافران به مشکل همیشگی تبدیل شده است  .

بسیار شاهد بوده‌ایم که تاخیرهای چندساعته پروازها و لغو و کنسلی پروازها، سرگردانی و کلافگی مسافران را به همراه داشته است و باید گفت طی سال‌های اخیر متاسفانه تاخیر در پروازهای هوایی و کنسلی پروازهای استان تقریبا تبدیل به یک عادت شده است.هرچند مسئولان استانی تلاش خود را در راستای به حداقل رسانیدن ‌این تاخیرها  و کنسلی ها انجام می‌دهند، اما تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد و در بسیاری از موارد حقوق مسافران تضییع می‌شود.

نباید از نظر دور داشت مسافرانی که به صورت زمینی قصد سفر دارند نیز از عدم ایمنی لازم جاده‌ها و شاهراه‌های ارتباطی  استان گلایه های زیادی دارند و هرساله به خصوص در ایام تعطیلات  شاهدهستیم، سوانح گوناگون جاده‌ای استان منجر به کشته و مصدوم شدن تعداد زیادی از هم استانی ها ‌می‌شود. پس آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که گام‌های خوب و موثری در جهت حقوق مسافران برداشته شود و با همت عالی مسئولان استانی یکبار برای همیشه منطقه پرواز ممنوع خراسان جنوبی را تبدیل به منطقه دائم الپرواز کنند و جانی دوباره به صنعت هوایی استان دهند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....