تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 22:38
کد خبر : 113477

زنجیر بیکاری بر پای غول های فناوری

زنجیر بیکاری بر پای غول های فناوری

بیکاری ۹۷ هزار نفر از شاغلان کمپانی های سرشناس فناوری آمریکایی و اروپایی را با چالشی عجیب مواجه کرد. بحران اشتغال یکی از مسائلی است که این روزها گریبان اروپا و آمریکا را گرفته است. ترس از رکود اقتصادی در ایالات متحده آمریکا و اشتباه محاسباتی شرکت‌های بزرگ فناوری اروپایی- آمریکایی در پیش‌بینی‌‌های خوش‌بینانه از

بیکاری ۹۷ هزار نفر از شاغلان کمپانی های سرشناس فناوری آمریکایی و اروپایی را با چالشی عجیب مواجه کرد.

بحران اشتغال یکی از مسائلی است که این روزها گریبان اروپا و آمریکا را گرفته است. ترس از رکود اقتصادی در ایالات متحده آمریکا و اشتباه محاسباتی شرکت‌های بزرگ فناوری اروپایی- آمریکایی در پیش‌بینی‌‌های خوش‌بینانه از آینده کاری‌شان از عمده دلایل کارشناسان برای این پدیده است که تا به حال اخراج ده‌ها هزار نفری نیروهای کار شرکت‌های بزرگ فناوری را به دنبال داشته است که البته همچنان ادامه دارد.

به طور مثال اخیرا شرکت IBM اعلام کرد ۳۹۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. تعداد کارکنان این شرکت از سال ۲۰۲۱ تا به حال حدود ۲۲ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از وطن امروز،   شرکت آمازون، متعلق به جف بزوس نیز اعلام کرد حدود ۱۸ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد.

شرکت گوگل هم به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری، هفته گذشته اعلام کرد راه خود را با حدود ۱۲ هزار نفر از کارکنانش جدا خواهد کرد.

غول نرم‌افزاری مایکروسافت هم اعلام کرده به دلیل پیش‌بینی کاهش درآمدها، ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مادر META، صاحب شبکه رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌آپ نیز در پایان سال ۲۰۲۲ طی بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۱ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

به گزارش «وطن‌امروز»، در همین رابطه وبگاه شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی درباره اخراج‌های گسترده در شرکت‌های مطرح فناوری اروپایی-آمریکایی، از اخراج ۱۰۰ هزار نیروی کار در سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهد.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ در این باره در گزارشی نوشت: «چرا شرکت‌های فناوری افراد زیادی را اخراج می‌کنند؟ سال گذشته (۲۰۲۲) تقریباً ۱۰۰ هزار نفر شغل خود را در شرکت‌های فناوری از دست دادند و این آمار همچنان ادامه دارد. شرکت‌های فناوری در ماه‌های اخیر هزاران کارمند خود را اخراج کرده‌اند. اخراج‌ها از طریق Slack (نوعی پیامرسان) یا ایمیل، زمانی که مردم سر شام هستند یا با ایمیل‌هایی که نیمه شب ارسال می‌شوند، اعلام می‌شود. همین هفته اخیر مایکروسافت اعلام کرد ۱۰ هزار شغل دیگر را کاهش می‌دهد و آمازون نیز پاکسازی خود را آغاز خواهد کرد. چه خبر است؟! این هفته، ما در بلومبرگ در حال بررسی پدیده این جدایی و اخراج‌های آگاهانه کارگران از شغل‌شان هستیم. پژوهشگران ما بر این باورند این یک واقعیت جدید و یک داستان بسیار قدیمی است. این ارقام غیرقابل انکار است، زیرا سال گذشته تقریباً ۱۰۰ هزار نفر شغل خود را از دست دادند».

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....