تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 12:13
کد خبر : 29931

ریشه گرانی در ضعف مدیریت و ناکارآمدی

ریشه گرانی در ضعف مدیریت و ناکارآمدی

 برخورد با عاملان گرانی رسانه ای شود منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: تقسیم یک وزارتخانه به بخش‌های مختلف و یا تشکیل یک وزارتخانه جدید نمی تواند علت اصلی گرانی ها باشد و تا نظارت اتفاق نیفتد، گره از مشکلات اقتصادی باز نمی شود. غلامرضا منتظری در واکنش به اظهارات برخی از دولتمردان که

 برخورد با عاملان گرانی رسانه ای شود

منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: تقسیم یک وزارتخانه به بخش‌های مختلف و یا تشکیل یک وزارتخانه جدید نمی تواند علت اصلی گرانی ها باشد و تا نظارت اتفاق نیفتد، گره از مشکلات اقتصادی باز نمی شود.

غلامرضا منتظری در واکنش به اظهارات برخی از دولتمردان که ریشه گرانی‌ها را عدم تشکیل وزارت بازرگانی عنوان می کنند، گفت: گرانی های اخیر ریشه در ضعف مدیریت دارد و ناکارآمدی ها دلیل اصلی گرانی ها است.

در اقتصاددان به نقل از  بازار  ،  منتظری  بیان کرد: نکته بعدی آن است که تا زمانی که ما نگاهمان معطوف به درون کشور نباشد و به ظرفیت‌های داخلی ایمان نداشته باشیم، قطعاً وابسته خواهیم بود و مشکلاتی در عرصه های مختلف خواهیم داشت.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما به سمت خودکفایی حرکت کنیم، قطعاً بی ثباتی و تزلزل در قیمت‌ها قابل کنترل است.

منتظری با اشاره به اینکه مشکل دیگر ما در این زمینه ضعف نظارت است، گفت: اگر نظارت ما به‌طور دقیق باشد و این نظارت شامل فرآیندهای تولید، توزیع و مصرف کالاها باشد، قطعاً شاهد گرانی های بی رویه نخواهیم بود.

وی ادامه داد: ما باید سرمنشأها را در فرآیند تولید، توزیع و مصرف شناسایی کنیم و این مسئله کاملاً شدنی است و باید مشخص شود که چه عواملی باعث می شوند که به یکباره قیمت کالاها روند صعودی می گیرند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با عوامل گرانی ها برخورد جدی شود و مردم باید این موضوع را از طریق رسانه‌ها مشاهده کنند و هیچ اشکالی ندارد که برخورد با عاملان گرانی رسانه ای شود. چرا که هیچ مسئله ای مهم‌تر از افزایش سرمایه اجتماعی کشور نیست در حالی که روند لجام گسیخته قیمت‌ها به سرمایه اجتماعی ما آسیب می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه قوای سه گانه وظیفه دارند که نسبت به تثبیت قیمت ها اقدام کنند، اظهار داشت: ما باید با کسانی که رانت خواری و سوء استفاده می‌کنند، برخورد جدی کنیم.

منتظری بیان کرد: تقسیم یک وزارتخانه به بخش‌های مختلف و یا تشکیل یک وزارتخانه جدید نمی تواند علت اصلی گرانی ها باشد و در صورتی که نظارت اتفاق نیفتد، حتی با تشکیل یک وزارتخانه جدید هم گره ای از مشکلات اقتصادی باز نمی شود.

وی گفت: حتی اگر وزارت بازرگانی تشکیل می‌شد، برای کنترل قیمت‌ها باید دولت از نیروهای انسانی زیادی بهره می گرفت و در شرایط فعلی هم به جای اصرار بر تشکیل وزارت بازرگانی، باید به کنترل قیمت ها و افزایش نظارت ها توجه شود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....