تاریخ انتشار : جمعه 27 دی 1398 - 19:43
کد خبر : 4630

ریسک بروز تهدید عمده در زمینه عرضه نفت برطرف شده است

ریسک بروز تهدید عمده در زمینه عرضه نفت برطرف شده است

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود نوشت، افزایش تولید نفت از سوی کشورهای غیراوپکی و به ویژه آمریکا در کنار میزان بالای ذخایر به بازار کمک خواهد کرد که شوک های سیاسی ای نظیر رویارویی ایران و آمریکا را تحمل کند. در گزارش ماهانه این موسسه

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود نوشت، افزایش تولید نفت از سوی کشورهای غیراوپکی و به ویژه آمریکا در کنار میزان بالای ذخایر به بازار کمک خواهد کرد که شوک های سیاسی ای نظیر رویارویی ایران و آمریکا را تحمل کند.

در گزارش ماهانه این موسسه بین المللی مستقر در پاریس آمده است: «فعلا به نظر می رسد ریسک بروز یک تهدید عمده در زمینه عرضه نفت برطرف شده است… بازار امروز که در آن تولید نفت غیراوپکی ها با قدرت در حال افزایش است و میزان ذخایر کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای ۹ میلیون بشکه بالاتر از متوسط ۵ سال گذشته قرار دارد، از بنیانی محکم برخوردار است که به لطف آن می تواند در برابر هرگونه افزایش تنش ژئوپلتیک واکنش نشان دهد.»

به گفته تحلیلگران آژانس بین المللی انرژی، حتی اگر اعضای اوپک به طور کامل به توافقی که در زمینه کاهش تولید با روسیه و دیگر تولید کنندگان دارند عمل کنند، انتظار می رود میزان تولید این سازمان از میزان تقاضا برای نفت آن پیشی بگیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «حتی اگر آنها به طور کامل به توافق کاهش تولید پایبند باشند، همچنان این احتمال وجود دارد که شاهد رشد قابل توجه ذخایر نفتی در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ باشیم.»

این سازمان همچنین تولید نفت اوپک در ماه ژانویه را ۲۹.۳ میلیون بشکه در روز برآورد کرده که ۷۰۰ هزار بشکه بالاتر از تقاضای پیش بینی شده برای نفت این سازمان است.

با این وجود آژانس بین المللی انرژی معتقد است که عرضه جهانی نفت در ماه دسامبر نسبت به ماه پیش از آن ۷۸۰ هزار بشکه کاهش داشته است.

رشد تقاضا برای نفت در چین و هند در سال ۲۰۱۹ چشمگیر، اما در آمریکا ثابت بوده است. بر اساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی ۱.۲ میلیون بشکه خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....